4 420 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Bjälklag ytong bästa lösning ?
Hej
Det har alltid varit inomhus. Jag vill bara ha som sagt den bästa lösningen . Jag är mer på din sida att ha balksko istället för att bygga in det så. Slipper plasta in den under byggnation tills taket är på plats samt snabbare att bygga väggarna eller har jag fel
Det har alltid varit inomhus. Jag vill bara ha som sagt den bästa lösningen . Jag är mer på din sida att ha balksko istället för att bygga in det så. Slipper plasta in den under byggnation tills taket är på plats samt snabbare att bygga väggarna eller har jag fel
Självbyggare
· Arvika
· 1 527 inlägg
Jag håller med din konstruktör i denna fråga. Du behöver inte gjuta in änden på träet utan du kan ha en ursparning för denna. Balkskor i en så porös vägg ser jag bara som en nödlösning men absolut inte i ett nybygge.
Tack Bosse !B bossespecial skrev:
Skönt att höra !
Det blir som på videon där gjuter de inte utan bara ursparning. Men som sagt får täcka de med plast tills jag kan sätta taket. Som kommer också vila på sista lagret där vi gjuter en ring runt hela huset borrar hål för gängstav som fäster trä syllen som sedan takstolen vilar och fästs på .
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden