B
Hej!
Är det någon här inne som har använt posi-joist till bjälklag?
Har ni isåfall beställt beslagen och spikat ihop själva eller har ni köpt färdiga balkar?
Verkar var väldigt smidigt system om man ska dra mycket avlopp, rör, ventilation mm i bjälklaget.
 
B BosseHåkansson skrev:
Hej!
Är det någon här inne som har använt posi-joist till bjälklag?
Har ni isåfall beställt beslagen och spikat ihop själva eller har ni köpt färdiga balkar?
Verkar var väldigt smidigt system om man ska dra mycket avlopp, rör, ventilation mm i bjälklaget.
Hej.

Posi-joist balken är en produkt som du beställer av tillverkaren.

Mvh
Takstolsnissen
 
Du kan ju köpa lösa järn också, det som är problemet är väl att man inte kan slå in dom med hammare utan att det är press som gäller. Vore ju jävligt Nice om någon kunde tillverka järnet med vanliga hål för ankarskruv. Men det gör ingen än.
 
T Takstolsnissen skrev:
Hej.

Posi-joist balken är en produkt som du beställer av tillverkaren.

Mvh
Takstolsnissen
Varför är det så? Jag kan förstå för långa takbjälkar med skarvar i trät så måste man kunna limma vilket de flesta hemmasnickare inte kan, men i övrigt?
 
craftsboy craftsboy skrev:
Varför är det så? Jag kan förstå för långa takbjälkar med skarvar i trät så måste man kunna limma vilket de flesta hemmasnickare inte kan, men i övrigt?
Det är mer en business model kring produkten, som gör att det blir så. Plus att de ska beräknas och ska pressas in i virket enl. vissa krav. Så tänker att det är lite för att säkerställa kvaliteten på produkten också. Skarvarna pressas med vanliga spikplåtar ( pressplåtar), de fingerskarvas inte vanligtvis.
 
  • Gilla
craftsboy
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.