Hej.
Har precis köp mig ett nytt hus. Friggeboden som finns på tomten är i så dåligt skick så den behöver rivas och byggas upp på nytt. Dom har byggt förrådet mindre än betongplattan

så vattnet har runnit in under och allt blivit murket.
Nu tänker jag bygga upp den på nytt. Kan man bygga så här?
Lägger en kant med lecablock runt den befintliga betongplattan. Ett varv med syllisolering, sedan regla upp väggarna.
Inifrån ut: Plywood skiva, luftspalt, ångspärr, 95 regel med isolering, vindpapp, luftspalt, fasad. En plåt kant runt hela friggeboden längst ner.
Golv: Betongplatta oisolerad, avlastning distans av plast, 110 mm bjälklag/isolering, 20 mm plywood. Behöver man någon ventilation?
Tak: 12mm plywood, Luftspalt, ångspärr, 140mm reglar/isolering. vindskydd, luftspalt, plåttak/spånt och papptak.
Kan det funka? Är det någon jag bör tänka på mer?
//Anders