Funkar Festools djupgrej så att den "kopplas ur" på samma sätt som Boschen då? För det är ju just det man vill åt. Annars kan man ju köpa en bits med djupanslag på Biltema för nån tia om det bara skall vara billigt.

Och kan man ställa djupet med Festoolen?

martinradbo skrev:
Funkar Festools djupgrej så att den "kopplas ur" på samma sätt som Boschen då? För det är ju just det man vill åt. Annars kan man ju köpa en bits med djupanslag på Biltema för nån tia om det bara skall vara billigt.

Och kan man ställa djupet med Festoolen?
Man kan ställa djupet och den kopplar loss drivningen när den nått djupet, om det var det du menade...

/m

Det var det jag menade ja. Då vet jag åtminstone att det är en bra grej om man nu vill lägga de pengarna.

martinradbo skrev:
Det var det jag menade ja. Då vet jag åtminstone att det är en bra grej om man nu vill lägga de pengarna.
Ja, om den är prisvärd vettefan.. :-) men den fungerar bra och har fin färg!

/m

Vadå, ska man använda den? :O

Jag köpte den för att fylla ut det ondskefulla tomrummet i systainerinsatsen..... ;)

skalman1 skrev:
Vadå, ska man använda den? :O

Jag köpte den för att fylla ut det ondskefulla tomrummet i systainerinsatsen..... ;)
Då är vi två!

/m

Trådlyft; +3 år!
Jag är ute efter någon slags bitshållare som gör att man kan skruva vanlig spårskruv utan att bitsen hoppar ur spåret hela tiden. Är det någon form av djupanslag man ska ha då?

Då ska du ha en hylsa, inte ett djupanslag.
Men jag tror inte det kommer fungera bättre eftersom du inte har styrning i två led, endast 1led i en spårskruv.
Rätt bits, både tjocklek och bred är viktigt för att den ska spåra rätt.

Japp, det var precis en sån som jag skaffade. Jag har väl inte använt min så jättemycket men den gjorde sitt jobb.

Den funkar säkerligen även i OSB. Har inte testat just OSB själv men däremot trallskruv i plankor vilket gick utmärkt.

eidlert skrev:
Är det denna bitshållare som frikopplar bitsen när rätt djup nås?
[länk]

Tänkte beställa en då jag ska skruva osb+gips i ett garage snart. På hemsidan står det att den är för gips men fungerar den även för osb?
Har en sådan i en låda föredrar hellre dom bits jag har köpt på biltema med en krage som djupstopp för en bråkdel av priset

ppalm skrev:
Har en sådan i en låda föredrar hellre dom bits jag har köpt på biltema med en krage som djupstopp för en bråkdel av priset
Sabbar man inte bits och skruvskalle när den "kuggar ur"?

eidlert skrev:
Sabbar man inte bits och skruvskalle när den "kuggar ur"?
Fast om skruvskallen skadas kvittar väl om vi nu pratar om att skruva gips.

• Gilla
ducc1
  • Laddar…
Skadas inte något nämnvärt

ppalm skrev:
Skadas inte något nämnvärt
Jag köpte några såna här bits av något billigt märke när jag skulle sätta gips för något år sedan. Jag kan inte minnas att jag upplevde något direkt slitage på skruvarna. Bitsen däremot slets ordentligt. Efter två skivor hade jag gjort gång på båda bitsen i förpackningen och fick återgå till mina vanliga wera-bits. Samma ph2 räckte sen till resterande skivor. Efter två skivor så satt det dessutom i fingrarna när man skulle släppa reglaget på dragaren för att det skulle bli bra. Inte många skruv som missades efter det.

• Gilla
ducc1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.