Den tjockare hållaren har en ringmagnet i framänden som hjälper till att hålla skruven på plats.
Bägge har magnet i botten för att hålla bitset på plats och ett ringlås för att säkra bitset.
Inte helt självklart, jag fick läsa titlarna ett par gånger för att koppla, den vanliga Rapidaptorn finns också i bägge dessa varianter.

Jag köpte Dewalts bitshållare för slagskruvdragare och T20 bits av impactor modell idag. Killen på Otimera lovade att det skulle hålla, upp till bevis då...
Har bara hunnet med ~50skruvar, men 8-10st var egentligen T25, syns knappt på bitset. Änsålänge håller det... Återkommer om 25m2 trall och lite reglar.

jac skrev:
Den tjockare hållaren har en ringmagnet i framänden som hjälper till att hålla skruven på plats.
Bägge har magnet i botten för att hålla bitset på plats och ett ringlås för att säkra bitset.
Inte helt självklart, jag fick läsa titlarna ett par gånger för att koppla, den vanliga Rapidaptorn finns också i bägge dessa varianter.
Tack för info. Har dock inte hittat någon sajt som säljer dessa. Brukar sällan se några av Weras grejer i bygghandeln heller. Känns lite surt att man skall behöva resa till Tyskland för att få bra grejer.

Kan nämna att jag själv använder en Teng Tools magnethållare till min slagskruvdragare, har hållit för för flera tusen skruv, mest 6x70 träskruv. Är dock tämligen lågmagnetisk så den har svårt att hålla större skruvar.

Tänkte bara tipsa om att Facom har en bitssats med 50mm bits som man kan ha i fickan.
Dom flesta är ju annars stora askar som inte ens är nära att man kan ha med sig.
Kostar 260kr på eBay, har beställt en själv då Facom brukar vara bra.

%21BwWPegQEWk%7E$%28KGrHqQOKnUEvyFrmU+%28BMIil%29lCS%21%7E%7E_1.JPG

Vill man fortfarande ha bitshållare kan jag rekommendera Festool's bitshållare för slagskruvdragare samt Lobomatic's bitshållare (vet inte namn eller art.nr. på den). Det är de två som går varmast hos mig för tillfället och de har hållt bra hittills. De är betydligt mer tjockväggade än standard magnetbitshållare.

Har några Milwaukee "shockwave" bits liggande som jag köpte i USA. Har dock inte hunnit pröva dem då slagskruvdragaren inte kommit, men de var prisvärda och verkar bra. Återkommer med utlåtande när jag hunnit köra lite med dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.