http://biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Mejsel-och-Bits/Specialbitssats-36-delar/ Funkar skitbra fram tills man lånar ut slagskruvdragaren till någon som kör med Philips bits till pozidriveskruvar :). Förstod inte hur jag kunde ödsla tid på småbits tidigare, går jättesnabbt att byta nu. Väldigt skönt att kunna nå skruvar som sitter lång in i smala hål dessutom.

Bitsen sitter dessutom grymt bra i biltemas hölster för skruvdragare som kostar 34,90 eller liknande (hittar inte på hemsidan just nu på internet. Rekommenderas!

Jag fick hem dewalt satsen under veckan.
Bitshållaren verkade bra, förutom att magneten var så svag att den inte ens orkade hålla fast en liten gipsskruv.
Så då kan man ju lika gärna använda långa bits istället vilket jag nu gör.
Däremot var ju den medföljande asken riktigt bra, väldigt smidigt att plocka i allt möjligt som man vill ha med sig.
Det följde även med några riktigt bra långa bits och borr, så även om bitshållaren var kass så var det ett bra köp ändå. :)

Som lite bra att veta för andra så kan säga att dewalt prylarna var av riktigt bra kvalite, och bitshållaren höll faktiskt bra (fast klen magnet).
50mm bitsen som följde med var grymt bra, klockren passform mot skruven.

Men asken som följde med är kanonsmidig, när man håller på och skruvar så kan man lägga dom olika bitsen man använder på lockets magneter så ligger dom stilla m.m.

Fast nu har ju iofs hitachi maskinerna fått sparken så nu hamnar prylarna i en mörk hörna....

Har en hilti slagskruvdragare som jag kört hårt med med ironsides bitshållare. Har inte upplevt några problem trots våldsam kraft och till och med betongskruv. Kanske tur eftersom bitshållaren inte var dyr.

S
har du knackat i betongskruven?
vad för sort? har ej träffat på någon som man får slå in än.
vore bra med tips på skruven

SBH skrev:
har du knackat i betongskruven?
vad för sort? har ej träffat på någon som man får slå in än.
vore bra med tips på skruven
En slagskruvdragare slår ej framåt utan i rotationsriktningen för att få ett högre vridmoment.
Används till alla möjliga skruvar.

Du kan nog inte dra i en betongskruv utan slag. Jag använder oftast mutterknack men det går med slagskruvdragaren i nödfall

S
konstigt. något man ej vill ha i en betong skruv är just någon knackning.
har dewalt som jag skruvar med. den orkar

S
sorry tänkte på lättbetong.
sen tycker jag ej om någon betongskruv alls. håller ej vad dom lovar.

Redigerat av moderator:
Betongskruven vi kör med på jobbet håller skitbra, tycker jag i alla fall :)

smilingcopycat skrev:
Weras nya impaktor serie verkar se ut att hålla ett tag?

[länk]

[länk]
Äntligen!
Den vill jag prova.

S
sen är det inte alltid bitsen som det är fel på.
beror på handhavande också

smilingcopycat skrev:
Weras nya impaktor serie verkar se ut att hålla ett tag?

[länk]

[länk]
Verkar mycket lovande! Någon som vet var man kan få tag på dessa? Jag förstår förresten inte skillnaden mellan de båda modellerna, någon bättre vetande får gärna upplysa mig.

Ena är själva hållaren, den andra visar kitt med bit och hållare :)

edit:
Dags att vakna till :/
Nej, vet inte vad skillnaden är, båda ser ju lika ut till spec, men lite skillnad i design.
Stog inte mycket tekniskt där.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.