Nu blev man ju lite sugen....
Varje nytt projekt kräver en ny maskin! :)

P-plats skrev:
Varje nytt projekt kräver en ny maskin! :)

...eller:
Varje ny maskin kan leda till ett projekt. ;)

jbr skrev:
...eller:
Varje ny maskin kan leda till ett projekt. ;)
Den var bra!
Min kära sambo gillar inte riktigt alla maskiner jag skaffar med hänvisning till det jag skrev ovan, ska testa detta och se om jag får handla...

Hon säger att jag redan har både projekt och maskiner så det räcker... :(

• Gilla
Fred vom Jupiter och 1 till
  • Laddar…
Plan B blir väl då följaktligen att ge henne en sådan kap på alla hjärtans dag som mycket lägligt närmar sig.

Vilket hjärta skulle inte smälta av en sådan gest...? :rolleyes:

B
Eller så blir det sånna där hjärtsmycken där man får en halva var...

breakman skrev:
Eller så blir det sånna där hjärtsmycken där man får en halva var...
Passar väl bra tonåringar emellan :)

Köp henne en kakelsåg istället.

• Gilla
jbr
  • Laddar…
Den fanns ju kvar på min biltema. Nu blir min fru glad :)

Är det någon som testat den, eller en liknande maskin? Jag ska sätta en massa oregelbunden marksten i sommar och hade tänkt köpa en rage elektrisk kapmaskin till det men den här kanske är bättre?

Sådär, undrar om jag inte fick den sista kapen i Borlänge. Nu ska det sågas marksten i sommar (hej grannar)!

Kapen på 60 kg tar över grisplatsen bland verktygen från Metabo KGT 501:an som bara väger 45 kg :)

Stort tack till JBR för tipset.

...och jag köpte sista sågen i hela Stockholmsområdet. :)

Jag har sågat lite 10mm skifferplattor nu med den och jag är mycket nöjd.
Som så ofta är kinagrejerna inte särskilt väl injusterade. Klingan på min såg löpte inte helt parallellt med skenan men det var enkelt att justera. Vidare stämmer nog inte mm-skalorna helt exakt så man gör bäst i att mäta och märka ut på stenen.

Det finns också ett justerbart anhåll om man t.ex. vill dela en platta på diagonalen, alltså 45° - var inte särskilt precist...

Men, den sågar mycket bra, såväl rakt som att gera. Går tyst och kyler ordentligt med vatten. Så mät och markera på stenen istället för att använda skalorna på bordet så funkar det kalas. Det kan säkert löna sig att investera i en bra klinga om man har lite mer krävande jobb. (Stort utbud av klingor på ebay.de)

Så för 1125 spänn vill jag nog mena att det var ett riktigt fynd.

Redigerat:
Det låter ju bra. Min såg kommer att ligga kvar i kartongen några månader tills det är dags att sätta älvdalskvartsit i sommar, Det ör oregelbundna plattor så finishen på jobbet är inte så noga - det handlar mer om att såga till bitarna så att de passar hyfsat bra, och då blir nog den här maskinen perfekt. Och särskilt till det priset.

jbr jbr skrev:
Den här modellen har Biltema halverat priset på två gånger nu.

[länk]

Det är möjligt att några varuhus har den kvar. Ursprungspriset var rätt högt, 4499:-, men när den nu kostar 1125:- får man nog anse att den är prisvärd.
Nästan 75% rabatt då är det bara att slå till.

Upplysningsvis är kapen inte värd pengarna

Varför inte?
Det stora problemet är väl att tråden är från 2015!
Så det Blir nog inte årets julklapp på Bh....

• Gilla
JSten och 1 till
  • Laddar…
Det är ju inte värt pengarna att sitta och åka fram och tillbaka till Biltema för en kap de slutade sälja för flera år sedan. :crysmile:

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.