7 193 läst ·
6 svar
7k läst
6 svar
Biltema vs Bauhaus , Hornbasch mm (KAKEL)
Jag har själv upptäckt Biltemas priser, inte bara på kakel & klinker och det skiljer ganska mycket. På kakel och klinker är det viktigt att man köper från samma bränning. De partier jag köpt har hållt fullgod kvalité och enligt säljaren i butiken så kommer Biltemas kakel från Italien. Och det borde borga för en viss kvalité.
Nja, typ 90% av allt kakel/klinker kommer ifrån Italien. Men nuförtiden har Italienarna till och med börjat köpa in kakel ifrån Kina och packa om i sina egna emballage eftersom det är billigare än att tillverka själv.Bosse Larsson skrev:Jag har själv upptäckt Biltemas priser, inte bara på kakel & klinker och det skiljer ganska mycket. På kakel och klinker är det viktigt att man köper från samma bränning. De partier jag köpt har hållt fullgod kvalité och enligt säljaren i butiken så kommer Biltemas kakel från Italien. Och det borde borga för en viss kvalité.
Tror att Biltema och Cheapy köper in stora restpartier som man kan köpa in billigt och sedan sälja för en enkel peng. Man kan ju inte komma en månad senare och hoppas få samma bränning som man kan i en välsorterad kakelbutik.
Hur menar du? En bränning är väl alltid ett bestämt antal plattor, och när de är slut så är de slut. Sen hjälper inte det hur välsorterad butiken är i övrigt.tank77 skrev:
Eller tänker du att de har så låg omsättning på varje kakelsort så att det är större chans att de inte sålt slut på den?
Nja, jag har själv vid 1 tillfälle köpt mera kakel från samma bränning. Och då hjälpte en kille mig butiken med att kolla om det fanns mer på lagret och det gjorde, så jag fick 5 kartonger från samma bränning 1 vecka senare. Numera köper jag alltid lite för mycket, ifall det inte skulle räcka eller om jag behöver komplettera i framtiden.
En bränning är ju en bränning och det kan vara olika mycket, samma som en batch om det gäller te.x. färg. Sen tror jag inte "proffsbutikerna" har så mycket mer från samma bränning tillgängligt. De partier jag köpt, bl.a. Garageklinkern från Biltema kan omöjligt vara från Kina. Den håller mycket hög kvalité. Homogen granitkeramik med en riktigt hård yta (MOHS 8) Nåväl, jag är mycket nöjd med Biltema, både med pris, kvalité och service !d^_^b
En bränning är ju en bränning och det kan vara olika mycket, samma som en batch om det gäller te.x. färg. Sen tror jag inte "proffsbutikerna" har så mycket mer från samma bränning tillgängligt. De partier jag köpt, bl.a. Garageklinkern från Biltema kan omöjligt vara från Kina. Den håller mycket hög kvalité. Homogen granitkeramik med en riktigt hård yta (MOHS 8) Nåväl, jag är mycket nöjd med Biltema, både med pris, kvalité och service !d^_^b
Klicka här för att svara