129 112 läst ·
202 svar
129k läst
202 svar
Biltema LMR 24 7999 kr.
Nimajneb skrev:
Så här står det i Indego-manualen:Mikael_L skrev:Ja vilket direktiv faller den under?
Maskindirektivet? - fast det är ganska hårt, svårt att öht få en sådan här produkt godkänd då allt som ät rörligt ska vara skyddat mot åtkomst. Man blir liksom tvungen att sätta en skiva med plexiglas under klipparknivarna ...
Något konsumentproduktstandard?
Kan inte någon som äger en sådan här gräsklippare kolla i de medföljande papprena vilka standarder och direktiv den är godkänd mot?
Försäkran om överensstämmelse
Vi försäkrar härmed under exklusivt ansvar att denna produkt som beskrivs i ”Tekniska data” överensstämmer med följande normer och normativa dokument:
EN 60335 (sladdlöst verktyg) och EN 60335 (batteriladdare) uppfyller bestämmelserna i direktiven
2011/65/EU, 2006/95/EG, 2004/108/EG, 2006/42/EG, 2000/14/EG.
2000/14/EG: Garanterad ljudeffektnivå XX dB(A). Bedömningsmetod för överensstämmelse enligt bilaga VI.
Produktkategori: 32
Nämnd provningsanstalt:
SRL, Sudbury, England, Nr. 1088
Teknisk tillverkningsdokumentation (2006/42/EG, 2000/14/EG) fås från:
Bosch Lawn and Garden Ltd., PT-LG/ENS, Stowmarket, Suffolk IP14 1EY, England
EDIT: Ursäkta den konstiga textformatteringen, kopierade från ett PDF-dokument...
Redigerat:
EN 60335-1
http://www.safequipment.com/DATA_BAG/SC_Edt/2011413173512866.pdf
Märkligt att jag lyckades googla fram en fullständig standard. Dom kostar ju annars multum att köpa.
Nu har jag laddat ner den, för säkerhets skull.
http://www.safequipment.com/DATA_BAG/SC_Edt/2011413173512866.pdf
Märkligt att jag lyckades googla fram en fullständig standard. Dom kostar ju annars multum att köpa.
Nu har jag laddat ner den, för säkerhets skull.
Vad jag hört av mina chefer och kunder som gör affärer i Kina så är det inte det ärligaste folket... Har tom fått höra att de tycker att man är en bra affärsman om man lyckas blåsa sin motpart i en affär..Nimajneb skrev:Jösses vilket tråkigt inlägg. Om du på allvar menar att Kineserna struntar i dom krav som finns på dom olika försäljningsmarknaderna så har du inte mycket koll på verkligheten.
Visst finns det skummisar även i Kina och Skåne (logiskt fler i Kina) som fifflar med sekunda varor och div certifikat men att dra 1.300.000.000 människor över en kam är bara sorgligt.
På en kurs som ett av Sveriges största konsultbolag höll i som handlade om att samarbeta med kineser sa de även att man måste fråga samma fråga minst sju gånger för att få ett korrekt svar..
Men nog om det..
Själv har jag gjort affärer med Kineser i över 20år och har inte upplevt dom klyschorna. Däremot så finns det många västerlänningar som går på nitar när dom inte förstår hur man bedriver affärer där. På samma sätt har Kineserna haft problem med att förstå den Europeiska affärskulturen.bobas skrev:Vad jag hört av mina chefer och kunder som gör affärer i Kina så är det inte det ärligaste folket... Har tom fått höra att de tycker att man är en bra affärsman om man lyckas blåsa sin motpart i en affär..
På en kurs som ett av Sveriges största konsultbolag höll i som handlade om att samarbeta med kineser sa de även att man måste fråga samma fråga minst sju gånger för att få ett korrekt svar..
Men nog om det..
Dom två exemplen du ger är helt korrekta, Kinesen försöker maximera sin vinst och skäms inte för det. Sedan vill inte Kinesen medge ett ev problem utan man får lirka lite....
Medlem
· Västra Götaland
· 101 inlägg
Noterade att bruksanvisningen inte innehåller gränsdragning kring "öar"
Skall bli intressant att se om maskinen saknar detta.
http://www.biltema.se/BiltemaDocuments/Manuals/17-380_man.pdf
Skall bli intressant att se om maskinen saknar detta.
http://www.biltema.se/BiltemaDocuments/Manuals/17-380_man.pdf
Någon som sett den i verkligheten ? Jag anser den vara ett skämt har själv en landroid 1 gen och en tian chen s510. Landroiden har roterande små knivar och min andra klippare har en riktig kniv biltemas har små lövtunna blad som landroiden fast så jäkla tunna och dom är fasta inget jag skulle vilja ha på min tomt när man springer barfota på sommaren
Är du inte nöjd med din LD eftersom du köpt en Tian Chen? Sen undrar jag om du menar att S510'an har en riktig kniv. Med bara 60 db ljud nivå, vilket du skriver i annan tråd, verkar det unikt lågt jämfört med andra klippare med fast kniv, typ Stiga.grymmeoffe skrev:Någon som sett den i verkligheten ? Jag anser den vara ett skämt har själv en landroid 1 gen och en tian chen s510. Landroiden har roterande små knivar och min andra klippare har en riktig kniv biltemas har små lövtunna blad som landroiden fast så jäkla tunna och dom är fasta inget jag skulle vilja ha på min tomt när man springer barfota på sommaren
MBygga skrev:
Kan bara uttala mig om vad det står i specen och där står det 60 dB ska prova så fort snön försvunnit ,, jodå det är inga fel på min droid men är intresserad av dom nya funktionerna i s510 då man kan dela in gräsmattan i 3 områden och att den klarar lutning bättre hur nu det har med saken att göra att biltemas maskin har taskiga knivar?
Du missade nog knivarna 
Egentligen inget, blev bara nyfiken eftersom du nämnde dem.grymmeoffe skrev:Kan bara uttala mig om vad det står i specen och där står det 60 dB ska prova så fort snön försvunnit ,, jodå det är inga fel på min droid men är intresserad av dom nya funktionerna i s510 då man kan dela in gräsmattan i 3 områden och att den klarar lutning bättre hur nu det har med saken att göra att biltemas maskin har taskiga knivar?