Hej!
Har byggt ca 45m plank runt tomten som ligger mot en bilväg.
170cm högt, 22x95 stående, 45x70 liggande reglar, 70x70 stolpar i 100cm djupa 150mm stolpar med plintjärn. Har 95x95 stolpar där "bilporten" är tänkt att vara.
Från början var tanken att bara ha två typ grinddörrar för bilinfarten men har nu börjat funderat på något typ av skjuthistoria för att slippa ha dörrar in mot gården. Har en parkering nere vid garaget där vi ställer bilarna och går in via en 120cm dörr men vill ha möjlighet att köra in bilen/släpet närmare huset och logen. Öppningen är ca 360cm. Någon som har en ide på en skjutport? En eller två med öppning i mitten för att fördela ut vikten? Göra ramen i metall för att undvika massa reglar och hålla porten tunnare? Hur göra skenor? Någon som gjort något liknande och kan dela med sig?