3 671 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Billigast möjliga golv till altan utan tak
Hallå! Håller på att googla ihjäl mig efter en plånboksvänlig lösning till altangolv. Altanen har ett betonggolv och inget tak. Har funderat på 3 alternativ men tycker inte nått är optimalt så kanske sitter någon av er på en lösning?
det jag funderat kring är följande:
1. bygga golv med trall
Känns dyrt även om man använder billigast möjliga material. Kostar ca 7000:- Även att det blir mycket jobb.
2 lägga plastplattortyp hestra
Jula har de billigaste plattorna men total kostnad blir ändå 3-4000:- samt att det inte är så härligt med den plastiga känslan.
3 köpa mattor av vass, bambu, pil eller liknande. Kostar ca 1000:- men jag är rädd att det blir fuktigt, unket och mögligt då altanen inte har tak.
vad hade ni använt? Finns det fler möjligheter?
det jag funderat kring är följande:
1. bygga golv med trall
Känns dyrt även om man använder billigast möjliga material. Kostar ca 7000:- Även att det blir mycket jobb.
2 lägga plastplattortyp hestra
Jula har de billigaste plattorna men total kostnad blir ändå 3-4000:- samt att det inte är så härligt med den plastiga känslan.
3 köpa mattor av vass, bambu, pil eller liknande. Kostar ca 1000:- men jag är rädd att det blir fuktigt, unket och mögligt då altanen inte har tak.
vad hade ni använt? Finns det fler möjligheter?
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
7000:- låter som att du ska belägga typ 60kvm och där finns nog inga direkt billiga lösningar.
Tryckt trall är ju redan väldigt billigt kvm-pris.
En skulle vara att samla marksten eller något som går som bortskänkes, men det blir ju ingen revolutionerande skillnad.
Allt organiskt som läggs på betong utomhus möglar/ruttnar då betongen suger och lagrar mycket fukt.
Tryckt trall är ju redan väldigt billigt kvm-pris.
En skulle vara att samla marksten eller något som går som bortskänkes, men det blir ju ingen revolutionerande skillnad.
Allt organiskt som läggs på betong utomhus möglar/ruttnar då betongen suger och lagrar mycket fukt.
Tyvärr - jag ser bara alternativ 1. som enda möjliga.
Är betongen så förfärlig? (Är själv förtjust i betong och har det i hela bottenvåningen
)
Lev med betongen ytterligare en eller två säsonger och gör därefter ett rejält trädäck - eller ännu hellre ett snyggt klinkergolv när plånboken tillåter.
Är betongen så förfärlig? (Är själv förtjust i betong och har det i hela bottenvåningen
Lev med betongen ytterligare en eller två säsonger och gör därefter ett rejält trädäck - eller ännu hellre ett snyggt klinkergolv när plånboken tillåter.
Nja, ca 30m2 är det. Fick prisuppgift på mellan 5-7tusen. Men det kanske går att pressa priset lite? Det kanske Bara är att Bita i sura äpplet och köra trall. Tänkte att någon här skulle ha tips på ett supermaterial som bara var att rulla ut och som dessutom inte kostade
jaja, jag hör hur det låter men man skulle ju kunna ha tur
jaja, jag hör hur det låter men man skulle ju kunna ha tur
Klicka här för att svara