12 193 läst ·
32 svar
12k läst
32 svar
billigare vitvaror i tyskland
Sida 1 av 3
idag slängde jag ihop ett paket med vitvaror på http://www.berlinelektro.biz
priset landar på 26.000 jämfört med t.ex de billigaste svenska sajterna som vill ha 33000 för exakt samma grejer..
Finns ett par tusenlappar att tjäna med andra ord. Kruxet är att de inte levererar till sverige, utan jag måste hämta grejerna själv hos deras logistikfirma i berlin.
Tänkte höra om nån har något smidigare sätt att få upp grejerna än att ta bilen ner.
dhl, fedex, jetpack? tullproblem?
skulle helst slippa att slänga upp allt på takräcket
priset landar på 26.000 jämfört med t.ex de billigaste svenska sajterna som vill ha 33000 för exakt samma grejer..
Finns ett par tusenlappar att tjäna med andra ord. Kruxet är att de inte levererar till sverige, utan jag måste hämta grejerna själv hos deras logistikfirma i berlin.
Tänkte höra om nån har något smidigare sätt att få upp grejerna än att ta bilen ner.
dhl, fedex, jetpack? tullproblem?
skulle helst slippa att slänga upp allt på takräcket
Hur fungerar eventuella reparationer?
Service i sverige? Eller skicka till Tyskland?
Reservdelar är väl en annan osäker sak då vissa märken lancerar helt olika modeller på olika marknader(Länder).
Lite pessemistiskt kankse men tråkigt om man inte kollat upp det innan.
/M
Service i sverige? Eller skicka till Tyskland?
Reservdelar är väl en annan osäker sak då vissa märken lancerar helt olika modeller på olika marknader(Länder).
Lite pessemistiskt kankse men tråkigt om man inte kollat upp det innan.
/M
amator2005:
Så stor förtjänst tror jag inte det blir. :-/
Var bor du och hur många flakmeter behöver du?
Tullen behöver du inte bekymra dig om. :
Såvida du inte tänker fylla skåpen med sprit före avhämtning. :-/ :-X ;D
Så stor förtjänst tror jag inte det blir. :-/
Var bor du och hur många flakmeter behöver du?
Tullen behöver du inte bekymra dig om. :
mikkat skrev:
Alla produkter är siemens och det är samma produkter på den svenska sidan som den tyska..
fläkten -1000
kolfilter -100
Ugn -2000
Häll -1700
Diskmaskin -2500
Så frågan är ju om det går att skicka prylarna billigt från tyskland med en budfirma?
Känns lite surt att behöva betala för en "extra" maskin helt i onödan..
tar man bilen går det på minst tre tusen spänn... eventuell sprit i lasten kan ju täcka upp soppakostnaden iofs
Visst, servicegrejen är ju lite gambling, men i värsta fall får man väl ta en ny tripp ner till tyskland då när grejerna exploderar
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Upprepar min fråga, var bor du? :-/Immobil skrev:
Du bör väl klara dig med en flakmeter, misstänker jag.[/quote]
Svårt att veta exakta mått på emballagen, men det är 60-mått på grejerna samt 45bredd på diskmaskin. Bor i Norrköping
Immobil skrev:
Ooh jäklar.. lika mycket som bilen kostade, om man slänger in fem tankar bensin på köpet
Vad är det för firma som du räknar på då? eller är det generellt för det avståndet?
2.500 över är ju en helt annan femma...
Kanske borde försöka pruta ner priset med en 10% annars...
kvinnholm skrev:
Jag gjorde det först, eftersom jag utgick från tyska pricerunner.. Tyvärr så verkade de inte ha lika schyssta priser där, men jag kan ju alltid göra en extra koll och se vad det går på med frakt
Någon som vet om siemens/bosch har europagaranti då?
Hade inte tänkt att köpa något annat faktiskt..
Hmm skickade iväg offertförfrågningar häromdagen till ett par svenska handlare, men ingen har brytt sig om att svara ens. Tyskarna däremot babblar på som bara den ;D
Hade inte tänkt att köpa något annat faktiskt..
Hmm skickade iväg offertförfrågningar häromdagen till ett par svenska handlare, men ingen har brytt sig om att svara ens. Tyskarna däremot babblar på som bara den ;D
Jag beställde Whirlpool spishäll och diskmaskin från Polen. Kollade med Whirlpool först och de försäkrade att garanti gäller här i Sverige. Inga problem.
Sedan har jag beställt Franke Milan Fragranit MIG 651 diskbänk för EUR 349,00 och Franke köksblandare i Tyskland.
Notera att för diskbänken ville de ha nästan 8 000:- Sek på Beijer.
Frakten gick på 50:- EUR.
Sedan har jag beställt Franke Milan Fragranit MIG 651 diskbänk för EUR 349,00 och Franke köksblandare i Tyskland.
Notera att för diskbänken ville de ha nästan 8 000:- Sek på Beijer.
Frakten gick på 50:- EUR.