Tänkte höra med er på forumet, vill byta ut -70 tals (ljusbruna pappdörrar) hemma till vita spegeldörrar.
Har hittat 2 kandidater, den är på cheapy för 695, sedan diplomat-dörren Martin som just nu är kampanjpris för 840kr/st
Är det någon som har koll på vad det är för skillnad på budgetdörren mot en diplomat-dörr. Även om det är kampanjpris på diplomaten så kan det bli tufft att köpa alla 12 dörrarna samtidigt.
hur har ni resonerat kring era dörrköp?
Tacksam för svar
MVH
Fredrik

Har nu varit o kännt o klämt på det billiga alternativet kontra Diplomatdörren, jisses vad den dyra dörren väger mycket. Helt klart mer rejäl, och det finns färg på hela dörren /även i skarvarna på speglarna vilket fattades på lågbudgetvarienten.
Det får bli diplomat till övervåningen i denna driven. Finns erbjudandet kvar efter jul så kanske det blir diplomat till undervåningen. Det får ta tid detta med hus ;)

Kan säga att skillnaden är enorm, jag hade förut "pappdörrar" men la sedan till för massiva dörrar när vi byggde nytt. Framförallt minskar ljudnivåerna mellan rummen när dörrarna är stängda. Mina dörrar kommer från Kungssäter och har massiva stommar med mdf i speglarna.

Tack för svar / Fredrik

Kanske inte svar på just din fråga, men jag har massiva dörrar på bottenvåningen där de används mest och formpressade dörrar på övervåningen vid sovrum och vindsgarderober. Samtliga från Swedoor.

Och skillnaden?

Som att jämföra en kassaskåpsdörr med en kylskåpsdörr...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.