5 757 läst ·
9 svar
6k läst
9 svar
Billiga FTX aggregat ??
Är det någon som vet nått om dessa aggregat:
http://www.ebay.co.uk/itm/Heat-Reco...nSetTopBoxes&hash=item3a5e556eae#ht_770wt_702
Dom verkar ju säljas, om man tittar på antal sålda, och bolaget skickar till sverige om man vill köpa,
för det priset känns det nästan som man kan chansa?
/M
http://www.ebay.co.uk/itm/Heat-Reco...nSetTopBoxes&hash=item3a5e556eae#ht_770wt_702
Dom verkar ju säljas, om man tittar på antal sålda, och bolaget skickar till sverige om man vill köpa,
för det priset känns det nästan som man kan chansa?
/M
Tänk på att du får komplettera med filter+filterhus på uteluft och frånluft (ser inga filter i aggregat), samt att det är ett väldigt litet aggregat (lågt luftflöde).
Annars ser det rätt ok ut.
Annars ser det rätt ok ut.
Javisst, det kanske behövs lite mer saker, men även om man lägger till dom sakerna, så är priset långt under vad billigaste
jag kan hitta här i sverige, det måste finnas nån hake, bara rekuperatorn kostar ju minst det dubbla om man tittar här.
Det är svårt att se på bilderna, men skulle det kunna vara så att den är gjort i någon form av plast, som skulle göra att den har så dålig verkningsgrad att den inte kan jämföras med andra ?
jag kan hitta här i sverige, det måste finnas nån hake, bara rekuperatorn kostar ju minst det dubbla om man tittar här.
Det är svårt att se på bilderna, men skulle det kunna vara så att den är gjort i någon form av plast, som skulle göra att den har så dålig verkningsgrad att den inte kan jämföras med andra ?
Jag är inte helt insatt i dessa värmeväxlare, men hur/varför ska man ha avfrostning,
syftar du på att kondensvattnet skulle frysa ?, vad får det för följd, att man fyller den med vatten och is ?
En liten termostatstyrd värmeslinga skulle väll isf lösa det...
syftar du på att kondensvattnet skulle frysa ?, vad får det för följd, att man fyller den med vatten och is ?
En liten termostatstyrd värmeslinga skulle väll isf lösa det...
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Jag antar att ett problem är som FrittDrag_II och Tjoa, säger ganska lite luftflöde,
BBR påstår att luften skall bytas varannan timme, så räcker det där aggregatet till ~20m2 ?
å andrasidan påstår samma regler med den omsättningen att det ska blåsa som en fön innomhus, jobbigt o läsa tidningen då...
BBR påstår att luften skall bytas varannan timme, så räcker det där aggregatet till ~20m2 ?
å andrasidan påstår samma regler med den omsättningen att det ska blåsa som en fön innomhus, jobbigt o läsa tidningen då...
Aggregatet kan säkert vara bra, men läs också hur det är tänkt att användas. Det är till för att ta frånluft från ETT rum, normalt ett badrum, och ge friskluft till ett eller två rum, typ sovrum.
Det är alltså inte tänkt att ventilera ett helt hus.
Det är alltså inte tänkt att ventilera ett helt hus.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden