8 081 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Billiga filter för FTX
Hej!
Någon som vet vart man får tag på billiga påsfilter eller platt/vidalon-filter till FTX-aggregat (Enervent)
Påsfilter är ju superdyrt enligt mitt tycke.... om man nu ska byta ut dom med de föreslagna intervallen.
Vidalon-filtrena har jag hört skall gå att köpa på metervara billigt.... men VART ?
Hittills har jag handtvättat mina vidalon filter... men jag skulle nog egentligen vilja byta dom.
Vart köper ni alla andra med FTX era filter ifrån.... både gällande påsfilter och vidalon !!
Alla tips mottages tacksamt !
/Valle
Någon som vet vart man får tag på billiga påsfilter eller platt/vidalon-filter till FTX-aggregat (Enervent)
Påsfilter är ju superdyrt enligt mitt tycke.... om man nu ska byta ut dom med de föreslagna intervallen.
Vidalon-filtrena har jag hört skall gå att köpa på metervara billigt.... men VART ?
Hittills har jag handtvättat mina vidalon filter... men jag skulle nog egentligen vilja byta dom.
Vart köper ni alla andra med FTX era filter ifrån.... både gällande påsfilter och vidalon !!
Alla tips mottages tacksamt !
/Valle
Tänk på att om du ersätter dina påsfilter med vidalonmatta får du mycket sämre filtrering, men inte fel att använda vidalon (eller liknande) matta som förfilter och rengöra med jämna mellanrum för att öka livslängden på påsfilterna.
Jag har endast vidalon-matta just nu... vilket ingick som standard. Känner egentligen inget behov av just påsfilter. Men det vore ändock roligt med tips om vart jag hittar både vidalon och påsfilter till bra priset ?
Ingen som har några konkreta tips vart man inhandlar detta ?
/V
Ingen som har några konkreta tips vart man inhandlar detta ?
/V
Kolla http://www.ventilationsbutiken.se. De brukar vara mycket prisvärda. Vet inte om det är samma sorts matta som du söker men de har i alla fall en för 110kr/m.
Klicka här för att svara