W witten skrev:
Av svetsarna du länkar till ser ju Biltemas slangpaket och klämmor bra mycket plastigare ut. Awelco är ju i alla fall ett svetsmärke.
Den hade får väldigt bra omdöme av Julas kunder och ser att den kostar ungefär samma på ebay, amazon och andra sajter så Julas pris är i alla fall inte högt.
Vill man koppla gas går det ju på Awelcon ganska smidigt oxå..eller kanske inte så smidigt.. men det går..

Awelcon har bara två läge på effekten.. spelar det någon roll att svetsa lite 1.5mm fyrkantsrör?

Omgående..? Vilken tidshorisont har du/haft. Alla dagar i veckan hade jag köpt en MIG svets! Visst, med gas men den läcker ju inte ut precis, om du inte använder den.
Jag köpte en enfas Kemppi för 2500 för 20år sedan. Har haft den på rep 1 gång á 1500kr! Kanske lyckokast men kvalité märke som är några år gammalt betalar sig generellt i längden är min mening.

Behöver till söndag eftermiddag.
Max 2000:-
Finns inget intressant på blocket inom 500km radie och inte mycket butiker att välja på i närområdet utom dom vanliga (biltema, Jula, Clas osv).

Synd att du inte bor närmare Halmstad för dig hade du kunnat låna min flustrådssvets från Lidl..

• Gilla
Jocke_BP
  • Laddar…
F
J Jocke_BP skrev:
Awelcon har bara två läge på effekten.. spelar det någon roll att svetsa lite 1.5mm fyrkantsrör?
Naturligtvis skall den dyrare från Biltema vara den bättre av de alternativen, det är en inverter och den är steglös vilket ger betydligt bättre kontroll, speciellt i tunn plåt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.