Jag har fjärrvärme, går det att sätta upp nåt liknande system för vår och sommar drift som automagiskt tar vv från solcellerna när det är varmt i vvb och från fjärrvärmenätet när den är kall?
Sån där nån slags växelventil, 3 vägs så den väljer en av källorna, vvb eller fjärrvärme att mata vidare med.
Sedan har du paneler, billigaste invertern även biltemas för 500kr kan räcka. När VVBn når sin höga temp slår dess thermostat som vanlig av kretsen.
Total kostnad kan vara under 7000kr
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.