Tja

Tittar efter ny ytterdörr och plånboken säger att den inte får kosta för mycket. Jag vet att det till viss del är så att man får vad man betalar för, men en billig dörr från en svensk handlare kan väl inte vara piss?

Någon annan i min situation som har letat billig och bra/skapligt bra ytterdörr? Vilka leverantörer/återförsäljare finns det som säljer till bra priser? Varför uppfinna hjulet igen? :)

Den vi tittat på är denna från byggmax

http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-118140.aspx

Orust för 3795 kr.

De lämnar 2 års vanlig garanti och 10 års formgaranti. Det är väl som alla andra tillverkare, eller?

Kom gärna med tips och råd!

Tack!

/Johan

skånska byggvaror,tror det är bästa lågpris alternativet

Beijer kör en kampanj just nu, dörrar för 2990:- Tyvärr hade dom inte min storlek
(9*21 )så det vart en annan från beijer (3780:-) Haft bara haft den 1 vecka men inget att klga på ännu. En kompis köpte den på byggmax för ett år sen, han föreslog den till oss oxå, men tyvärr har dom inte heller min storlek.

• Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Jag har satt upp ett par ytterdörrar från Byggmax och kan bara säga att de fungerat utan anmärkning.

Tack!

Hittade "min" dörr på blocket idag. Helt i obruten förpackning (stulen?) för 1950 kr... Självklart var den högerhängd när vi ska ha vänsterhängd...

/Johan

Jag antar att om vår dörr (själva dörren) är 93*201cm så borde det vara en standard 10*21-modul (radhus från slutet av 60-talet) - eller är det risk för att vi har något ostandardiserat? Som ni märker vet jag inte hur jag ska göra en exakt mätning av karmmåttet när dörren/tröskeln sitter kvar...

Ja 10x21 borde det vara, kan skilja 1 centimeter eller så men allt går att lösa.

Kollade med grannar som bytt dörr, tydligen är det 10*20,8 - snyggast blir att sänka tröskeln 2cm, enklast att göra hålet två cm större i överkanten.

Bästa tillfället att köpa billiga o bra inner o ytterdörrarär på dom sk Osby Dagarna, Kvalitetsprodukter till 50-70% rabatt.
Googla efter tider o utbud

Håller med ovanstående! Kanonpriser! Kolla efter Osby Outlet!

Brukar vara på våren.

Osby ligger i norra Skåne.

Köpte en byggmax dörr till stugan, allt verkade bra dock så upptäckte jag att dörrens limingar släppt på våren dvs själva beklädnanden på utsidan släpte och blottade metallskivan backom, dock var det inga problem för byggmax kom ut och tittade och fixade en ny dörr till mig utan kruseduller....

Nu till Helgen är det dags för Osby Outlet för alla som vil handla bla inner o ytterdörrar superbilligt.
Osby Outlet

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.