Jag ska köpa en billig häftpistol för tryckluft, t.ex. en sån här:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Spikpistol/Luftdriven-klammerpistol-15550/
för att sätta upp plast vid byggen (t.ex. den vindtäta plasten) och liknande uppdrag.
Jag ser ingen orsak att ha Ga18 så därför har jag snöat in på Ga20.
Det jag absolut vill ha är repeat-funktion, alltså att man kan hålla inne avtryckaren och dutta upprepade gånger med huvudet och varje gång så "smäller det". Single-mode däremot innebär att man först trycker in huvudet på maskinen och sen på avtryckaren, en säkrare men långsammare metod.

Biltemas har denna funktion, men har varit slut i lager i två månader nu. Någon som vet en annan lågprispistol som har den funktionen?

Men den var ju billig :-)

Jag köpte Julas kombinerade dryckert & klammerpistol (röd Meec+) på rea för några veckor sedan och den fungerar riktigt bra, jag har faktiskt inga invändningar alls. Den klarar av repeat-funktionen du beskriver, fast den skjuter smala klammer av olika längd - ej breda häftklammrar (om det har någon betydelse?).

LilleNo skrev:
Jag köpte Julas kombinerade dryckert & klammerpistol (röd Meec+) på rea för några veckor sedan och den fungerar riktigt bra, jag har faktiskt inga invändningar alls. Den klarar av repeat-funktionen du beskriver, fast den skjuter smala klammer av olika längd - ej breda häftklammrar (om det har någon betydelse?).
Ja det är breda modellen av klammer jag vill skjuta, men Jula kanske har ngn modell för det också. Fler förslag?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.