Visst går det att låsa fast en t-loc på den gamla modellen också. T-loc är kompatibel med de gamla systainrarna så till vida att de går att sätta fast ovanpå en gammal. De har "låsflärpar" i botten för detta, och de gör att den går att sätta fast ovanpå en äldre dammsugare också.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Läser lite överallt att man "måste" ha 36mm slang, är det er erfarenhet också? Jag kan väl erkänna att jag tycker att det mesta hamnar utanför sugen när jag kör med kapsågen, men jag kör då med 27mm slang
 
D Dallastower skrev:
Läser lite överallt att man "måste" ha 36mm slang, är det er erfarenhet också? Jag kan väl erkänna att jag tycker att det mesta hamnar utanför sugen när jag kör med kapsågen, men jag kör då med 27mm slang
Det beror mer på utformningen av sågen.
 
Har sågen kopplad till en DW701, inbillar mig ändå att det är en OK såg?
 
D Dallastower skrev:
Har sågen kopplad till en DW701, inbillar mig ändå att det är en OK såg?
Det är väldigt olika hur de konstruerat uppsamlingen. Har för mig att den 718XPS jag hade inte var något vidare utformad gällande uppsamling. Men som sagt, det är väldigt olika hur bra de är på att få ihop spånen så damsugaren har någon chans att få fatt i dem.

Festool Kapex har bra utformning och uppsamling. ;)
 
Konstruktionen hos kap/gersågar rent generellt gör att spånuppsamlingen inte kan fungera speciellt bra. Festool Kapex lär vara bäst i klassen men även denna har en förmåga att sprida en hel del spån omkring sig t.o.m med 50 mm slang och en bra dammsugare. 36 mm slangen är en klar förbättring i vissa fall men tyvärr så tror jag inte det kommer att hjälpa så våldsamt mycket i detta fallet. 36 mm slangen är däremot enormt mycket bättre än 27 mm slangen efteråt när man ska städa efter sig.
 
Hallonbåten
Finns slangsats till dewalt,
 
Hallonbåten
D Dallastower skrev:
Fråga till er som redan är med i klubben. Festool sugen passar inte utblåset till min Dewalt gersåg. Köper man adapter för det?
[bild]
 
  • Dammutsugsats för Dewalt sågverktyg bestående av slangar och munstycken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hallonbåten
D Dallastower skrev:
Läser lite överallt att man "måste" ha 36mm slang, är det er erfarenhet också? Jag kan väl erkänna att jag tycker att det mesta hamnar utanför sugen när jag kör med kapsågen, men jag kör då med 27mm slang[/QUOT
D Dallastower skrev:
Läser lite överallt att man "måste" ha 36mm slang, är det er erfarenhet också? Jag kan väl erkänna att jag tycker att det mesta hamnar utanför sugen när jag kör med kapsågen, men jag kör då med 27mm slang
27mm slangen används till slipmaskinerna. som sågspåns sug så är väl 50mm slangen bäst.Med Longlife påsen så suger den sämre. Tänk på att inte vika påsen dubbelt mot filtret.
 
36mm slang gör att det inte fastnar lika mycket skit i slangen.

Generellt så är art det är bättre att ha stort luftflöde istället för högt luftflöde och då gör slangen mycket.
 
Hänger inte riktigt med på stort vs högt luftflöde?
 
Hur sitter ert eluttag fast i fronten på dammsugaren? Är det med skruvar eller på annat vis? Min front och i synnerhet fästet runt eluttaget är sönder så jag kan inte se hur det borde se ut eller hur det har suttit fast
 
D Dallastower skrev:
Hur sitter ert eluttag fast i fronten på dammsugaren? Är det med skruvar eller på annat vis? Min front och i synnerhet fästet runt eluttaget är sönder så jag kan inte se hur det borde se ut eller hur det har suttit fast
Två skruvar.
 
R Robert-san01 skrev:
Två skruvar.
Får man be om en bild?
 
Denna borde funka.
Svart Festool eluttagsmodul Modul-SD CT 26/36 som visas på produktsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.