Har kollat ett tag på grovdammsugare till garaget.
Kommer nog mest att suga sågspån/grus, eventuellt slipdamm.
Har fått möjlighet att köpa en Festool CTL 26 E av en bekant för 1500.
Sponant så är det ett extremt bra pris.
Det enda jag funderar på är om det är onödigt med en så bra maskin för en glad amatör? Tänker i synnerhet på om filter/påsar/tillbehör är väldigt dyra?
Kommer nog mest att suga sågspån/grus, eventuellt slipdamm.
Har fått möjlighet att köpa en Festool CTL 26 E av en bekant för 1500.
Sponant så är det ett extremt bra pris.
Det enda jag funderar på är om det är onödigt med en så bra maskin för en glad amatör? Tänker i synnerhet på om filter/påsar/tillbehör är väldigt dyra?
Bra pris!D Dallastower skrev:Har kollat ett tag på grovdammsugare till garaget.
Kommer nog mest att suga sågspån/grus, eventuellt slipdamm.
Har fått möjlighet att köpa en Festool CTL 26 E av en bekant för 1500.
Sponant så är det ett extremt bra pris.
Det enda jag funderar på är om det är onödigt med en så bra maskin för en glad amatör? Tänker i synnerhet på om filter/påsar/tillbehör är väldigt dyra?
Påsar kostar runt 500:- för en 5 pack och dryga hälften i tex Tyskland.
Finns longlife påsar för ca 1000:-
Jag slog till
Det satt en långlife-påse i redan!
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Grattis och välkommen till oss med galna grön/svart sjukan! 
Hittade en adapter som förvisso passade, men som gick in i Dewalt-porten, dvs gick ner i dimension.
Det var inte så lyckat. Känns som jag behöver hitta något som man trär på utsidan så dimensionen är oförändrad.
Det var inte så lyckat. Känns som jag behöver hitta något som man trär på utsidan så dimensionen är oförändrad.
Ja den verkar ju billig ;-)
En grej till. "Överdelen" till dammsugaren saknas, en av anledningarna till det förträffliga priset.
Menar alltså den svarta "slangdepån".
Är det något som går att köpa till i efterhand? Går det att sätta på systainers utan överdelen eller måste den finnas där också?
En grej till. "Överdelen" till dammsugaren saknas, en av anledningarna till det förträffliga priset.
Menar alltså den svarta "slangdepån".
Är det något som går att köpa till i efterhand? Går det att sätta på systainers utan överdelen eller måste den finnas där också?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Den finns som reservdel/tillbehör. Det finns en ny och en gammal. Vet dock inte om de är kompatibla. Den nya tar även T-lock systainers.D Dallastower skrev:
Här, tex: https://www.proffsmagasinet.se/mask...PzPDyi8JwY2KT_s2dBKgTGEGvbGeVaIxoCt2MQAvD_BwE
Kan prova om min "gamla" tar T-lock efter frukost
Kan prova om min "gamla" tar T-lock efter frukost
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Har den vredet på sidan?FredrikR skrev:
https://www.proffsmagasinet.se/mask...-J65AVCjK6BAZp3VS_vilE83q_hu_nHxoCaR8QAvD_BwE
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Som tillägg kan nämnas att den nya vävda slangen är ett lyft för hela maskinen. Otroligt smidig och följsam. Hakar inte heller i allt som den gamla gjorde.
Sedan är BT styrningen med fjärr riktigt trevlig.
Sedan är BT styrningen med fjärr riktigt trevlig.

