Subaru bensin är kanon, deras 2,2liter bensinare är nästan odödlig. Är nog en av de bästa motorerna, lite omodern så tar lite mer bensin men då håller den fint.
Deras andra bensinmotorer är det inget fel på så man behöver inte vara rädd för dom.
Men annars är det toyota o då är ju avensis en väldigt bra bil. Kanske lite svår att få i tag på idag dock.
Deras andra bensinmotorer är det inget fel på så man behöver inte vara rädd för dom.
Men annars är det toyota o då är ju avensis en väldigt bra bil. Kanske lite svår att få i tag på idag dock.
En XV såg ju trevlig ut men verkar vara mest dieslar... vet du nåt om dom? För runt 100L Lutte skrev:Subaru bensin är kanon, deras 2,2liter bensinare är nästan odödlig. Är nog en av de bästa motorerna, lite omodern så tar lite mer bensin men då håller den fint.
Deras andra bensinmotorer är det inget fel på så man behöver inte vara rädd för dom.
Men annars är det toyota o då är ju avensis en väldigt bra bil. Kanske lite svår att få i tag på idag dock.
Jag skulle behöva nil här på Algarvekusten- eller inte. Bilar är dyra här, väldigt dyra. Tänkte mig nån enkel för lite åkning här på Algarvekusten. Längre resor hyr jag ed
Men sen kom jag att tänka på om jag verkligen behöver en bil? Yar mig runt i stan för €2.50 - 3.50 med en Uber. Mat blir hemlevererad.
Hyra en bil är enkelt. Egen bil är dyr, försäkring, skatt, service mm
Är det överhuvudtaget någon som tycker som mig?
Men sen kom jag att tänka på om jag verkligen behöver en bil? Yar mig runt i stan för €2.50 - 3.50 med en Uber. Mat blir hemlevererad.
Hyra en bil är enkelt. Egen bil är dyr, försäkring, skatt, service mm
Är det överhuvudtaget någon som tycker som mig?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
bor man i stan så visst. Men bor man utanför kan man inte få ihop livet utan bil.Hemmakatten skrev:
Jag skulle behöva nil här på Algarvekusten- eller inte. Bilar är dyra här, väldigt dyra. Tänkte mig nån enkel för lite åkning här på Algarvekusten. Längre resor hyr jag ed
Men sen kom jag att tänka på om jag verkligen behöver en bil? Yar mig runt i stan för €2.50 - 3.50 med en Uber. Mat blir hemlevererad.
Hyra en bil är enkelt. Egen bil är dyr, försäkring, skatt, service mm
Är det överhuvudtaget någon som tycker som mig?
Tänkte bara passa på att nämna att den där informationen om nyttoavdrag stämmer inte längre. Enligt senare fall från ARN så är det istället 12 kr/mil i nyttoavdrag som ska göras. Kan bli en väldig skillnad när det handlar om en dyrare bil.D Donald-Duck skrev:Här står det lite mer konkret om vilka rättigheter du har att klaga på köpet.
[länk]
Nyttoavdraget som jag tänker på är 0,5 % av bilens pris per månad som du har ägt den + 0, 5% av bilens pris per 100 körda mil.
Du har två olika strategier som du kan välja på ifall du vill häva köpet och jag vet inte vilken av strategierna som är bäst.
Antingen så väntar du på att det andra reparationsföröket också misslyckas och då hävdar du din rätt.
Eller så frågar du bara handlaren. Är det en normal handlare så är han bara ute efter att tjäna pengar. Är du dum nog att köpa en annan bil av honom så har han nog ingen emot att ta din trasiga bil som inbyte som sen verkstaden får reparera i lugn och ro.
Bra sammanfattning här:
Angående nyttoavdrag
Och gällande trådens huvudfråga om hävning så stämmer det som sagts att man normalt inte kan häva köpet förrän säljaren fått två försök att åtgärda felet (förutsatt att bilfirman erbjuder att åtgärda felen inom rimlig tid):
Angående hävning
Superbra för trådskaparen att bilfirman ändå tog sitt ansvar juridiskt eller goodwill... Om någon har några frågor så jobbar jag med dessa frågor.
Klicka här för att svara