Kikade på Subaru tidigare med det verkar vara problem med iaf dieslarna, bensin vet jag inte om jag kollade på då
 
P
Toyota avensis.. tycker jag är bra..
Nu har jag bara skruvat dessa.. Och klämt sönder fingret i ett bromsok på en... Men ändå... :crysmile:

suzuki sx4 är en trevlig bil..
Inte så mycket annorlunda än Fabian..
 
Subaru bensin är kanon, deras 2,2liter bensinare är nästan odödlig. Är nog en av de bästa motorerna, lite omodern så tar lite mer bensin men då håller den fint.
Deras andra bensinmotorer är det inget fel på så man behöver inte vara rädd för dom.

Men annars är det toyota o då är ju avensis en väldigt bra bil. Kanske lite svår att få i tag på idag dock.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Subaru bensin är kanon, deras 2,2liter bensinare är nästan odödlig. Är nog en av de bästa motorerna, lite omodern så tar lite mer bensin men då håller den fint.
Deras andra bensinmotorer är det inget fel på så man behöver inte vara rädd för dom.

Men annars är det toyota o då är ju avensis en väldigt bra bil. Kanske lite svår att få i tag på idag dock.
En XV såg ju trevlig ut men verkar vara mest dieslar... vet du nåt om dom? För runt 100
 
Fanns en XV bensin automat -13 som gått 19k för 89
Är det nåt man törs köpa tro?
 
P
nino nino skrev:
Fanns en XV bensin automat -13 som gått 19k för 89
Är det nåt man törs köpa tro?
privat eller firma?
 
Maskintok skrev:
privat eller firma?
Det var firma
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
nino nino skrev:
Det var firma
Då är det väl bara att testa igen(y)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Då är det väl bara att testa igen(y)
Ja jo men alla är kanske inte lika bra...
 
P
nino nino skrev:
Ja jo men alla är kanske inte lika bra...
Nä men det går väl att kolla och lyssna, köra bilen så får man ta det därifrån..
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hemmakatten
Jag skulle behöva nil här på Algarvekusten- eller inte. Bilar är dyra här, väldigt dyra. Tänkte mig nån enkel för lite åkning här på Algarvekusten. Längre resor hyr jag ed

Men sen kom jag att tänka på om jag verkligen behöver en bil? Yar mig runt i stan för €2.50 - 3.50 med en Uber. Mat blir hemlevererad.

Hyra en bil är enkelt. Egen bil är dyr, försäkring, skatt, service mm

Är det överhuvudtaget någon som tycker som mig?
 
S
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Jag skulle behöva nil här på Algarvekusten- eller inte. Bilar är dyra här, väldigt dyra. Tänkte mig nån enkel för lite åkning här på Algarvekusten. Längre resor hyr jag ed

Men sen kom jag att tänka på om jag verkligen behöver en bil? Yar mig runt i stan för €2.50 - 3.50 med en Uber. Mat blir hemlevererad.

Hyra en bil är enkelt. Egen bil är dyr, försäkring, skatt, service mm

Är det överhuvudtaget någon som tycker som mig?
bor man i stan så visst. Men bor man utanför kan man inte få ihop livet utan bil.
 
Ja utan bil så kommer jag inte till arbetet...
Taxi finns inte än mindre uber
Men visst jag skulle gärna slippa ha bil men en bil är minimum
 
  • Gilla
jeppe42
  • Laddar…
D Donald-Duck skrev:
Här står det lite mer konkret om vilka rättigheter du har att klaga på köpet.

[länk]

Nyttoavdraget som jag tänker på är 0,5 % av bilens pris per månad som du har ägt den + 0, 5% av bilens pris per 100 körda mil.

Du har två olika strategier som du kan välja på ifall du vill häva köpet och jag vet inte vilken av strategierna som är bäst.

Antingen så väntar du på att det andra reparationsföröket också misslyckas och då hävdar du din rätt.

Eller så frågar du bara handlaren. Är det en normal handlare så är han bara ute efter att tjäna pengar. Är du dum nog att köpa en annan bil av honom så har han nog ingen emot att ta din trasiga bil som inbyte som sen verkstaden får reparera i lugn och ro.
Tänkte bara passa på att nämna att den där informationen om nyttoavdrag stämmer inte längre. Enligt senare fall från ARN så är det istället 12 kr/mil i nyttoavdrag som ska göras. Kan bli en väldig skillnad när det handlar om en dyrare bil.

Bra sammanfattning här:
Angående nyttoavdrag

Och gällande trådens huvudfråga om hävning så stämmer det som sagts att man normalt inte kan häva köpet förrän säljaren fått två försök att åtgärda felet (förutsatt att bilfirman erbjuder att åtgärda felen inom rimlig tid):
Angående hävning

Superbra för trådskaparen att bilfirman ändå tog sitt ansvar juridiskt eller goodwill... Om någon har några frågor så jobbar jag med dessa frågor.
 
  • Gilla
Donald-Duck och 1 till
  • Laddar…
Ja dom skötte det snyggt och var dom själva som sa att dom köper tillbaka bilen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.