Hej,
Vad är det här för sak? Den satt i en gjutjärnsgolvbrunn från 50-talet. Den spärrade utloppet effektivt och satt genuint fastrostad i nivå med vattenytan på den dolda sidan av kröken. Delen är som synes av järn och har nog ungefär sin originalform med tanke på att gjutlinjerna fortfarande finns kvar.
Mvh Robin
Vad är det här för sak? Den satt i en gjutjärnsgolvbrunn från 50-talet. Den spärrade utloppet effektivt och satt genuint fastrostad i nivå med vattenytan på den dolda sidan av kröken. Delen är som synes av järn och har nog ungefär sin originalform med tanke på att gjutlinjerna fortfarande finns kvar.
Mvh Robin
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Det är ett lårben, ring rättsmedicin.
Fast man har väl aldrig gjort lårbensproteser av järn? Eller?
Man gör väl allt som ska in i kroppen av titan eller plast för att det inta ska stötas bort och just järn borde ju till och med rosta inne i kroppen. Eller har jag helt fel? Jag har ingen egentlig aning utan spekulerar bara.
Dessutom så är väl lårbenskulan betydligt större än den lilla rundade knoppen som finns på den här metallbiten.
Man gör väl allt som ska in i kroppen av titan eller plast för att det inta ska stötas bort och just järn borde ju till och med rosta inne i kroppen. Eller har jag helt fel? Jag har ingen egentlig aning utan spekulerar bara.
Dessutom så är väl lårbenskulan betydligt större än den lilla rundade knoppen som finns på den här metallbiten.
Kanske var en första prototyp som inte blev så lyckad? Så man försökte spola ner den i avloppet. Rödskägg kanske bor i en gammal protesfabrik?Janus82 skrev:Fast man har väl aldrig gjort lårbensproteser av järn? Eller?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 399 inlägg
Det är ju en bildgåta så då kanske det rätta svaret är en pen-hammare?
Fast runt 1200 talet hade man dålig koll på hur och när järn rostade och plast var inte uppfunnet. Titan ska vi bara inte prata om...Janus82 skrev:
Klicka här för att svara