Byggahus.se
Det funkar lite olika i olika system. I stan närmast mig finns det fyra olika sätt att betala 'elektroniskt'. Två av dom har appar där man ställer in planerad sluttid och får påminnelser etc när det närmar sig. De andra två bygger på SMS och där får man med lite tur en påminnelse på kvällen när man har åkt hem för länge sen och gått och lagt sig.

Plus kommunens system där man checkar in och ut med bankkortet. Missar man utcheckningen så får man kliva ur sängen och åka de 5 milen tillbaks till stan...
 
F
C crazytok skrev:
En reva i sidan på dörren och han kommer aldrig mer parkera där....
Skulle du själv på riktigt gå och dra nyckeln efter en bil? Om inte så var det ett mycket omoget råd.
 
  • Gilla
Flamman och 5 till
  • Laddar…
B banjoatte skrev:
Hej

Vi har ett problem. Vår garageutfart blockeras ibland av bilister som ska in i ett ärende på området. Garageutfarten ligger framför infartsbommen till området. Det finns en besöksparkering 50 meter därifrån men en del bilister är drabbade av ”latmasken” typ Jag skulle ju bara. Parkering ( sköts av samfälligheten) får bara ske på avgiftsbelagd besöksparkering.

Efter tre incidenter denna månaden börjar man tröttna. I princip har vi ju inte full tillgång till garaget ( som vi betalar för) . I värsta fall måste vi betala för att stå på på besöksparkeringen.

Kan man begära speciellt skyltning typ ” blockera ej utfart” eller ska man begära att få ett garage på en icke utsatt plats?

Sedan finns det j synpunkten vad räddningstjänsten säger om bilar som kan blockera infarten till området.

Synpunkter och tips emottages tacksamt.



[bild]
Lufta däcken :)
 
  • Älska
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
F Freddedan skrev:
Skulle du själv på riktigt gå och dra nyckeln efter en bil? Om inte så var det ett mycket omoget råd.
Självklart inte, det var ett skämt.... trodde det var en självklarhet!

Men kanske inte. :rolleyes:
 
Inte förvånad att det är en BMW. ;)
 
  • Gilla
mejeriet och 9 till
  • Laddar…
Typiskt BMW förare...
 
  • Gilla
mejeriet och 6 till
  • Laddar…
B larry78 skrev:
Övertygad om att backspegeln är det som fungerar. Eller något snällare typ en flaska sirap o fjädrar.
Jag gjorde helt omedvetet bort mig en dag för mycket länge sedan när jag i snöstorm, mörker och minus 15 parkerade mycket olämpligt och snabbt ville inomhus...
Kom tillbaka ett par timmar senare, 22-tiden, och hittade vindrutan helt nersprutad med smörjolja..
Sen dess ... jag har lärt mig att se efter en gång extra...
Ett tips kanske? Skadar ju inget?
Eller lossa ventilerna på två av hjulen?
 
  • Gilla
  • Älska
mejeriet och 4 till
  • Laddar…
Jag ringer upp bilägaren och ber mindre vänligt om att bilen ska flyttas omedelbart.
 
Råkade för några år sedan ut för att en granne som bor längst upp i gatan parkerat exakt mitt på vägen. Alltså, inte ens lite långt ut från sidan, utan verkligen mitt i vägen. Eftersom jag visste att det hände lite då och då men jag själv aldrig drabbats förr parkerade jag precis bakom, skrev en lapp "Sorry, någon har parkerat och blockerat vägen, ring så kommer jag".

Tog väl en halvtimme så ringde det. Tog god tid på mig att knata ut till bilen och vinkade glatt på grannens son, som var den som parkerat där.

Närmsta grannen berättade att det var vanligt och att de brukade komma ut när man tutade. Min metod verkade mer effektiv, har inte hänt efter denna gången.
 
  • Gilla
  • Haha
mejeriet och 9 till
  • Laddar…
Där jag bodde förut kunde man ringa p-bolaget som skötte parkeringen om den egna platsen var blockerad/snodd. Då fick man stå gratis på besöksparkeringen och så skickade de ut en bil och lappade den felparkerade. Börjar bilar få böter när de står där så upphör säkert beteendet.

Skylt på både garage och kanske bommen och gärna spärrmålning på marken så det blir övertydligt att de står ivägen.
 
  • Gilla
mejeriet och 2 till
  • Laddar…
T Tela80 skrev:
Skylt på både garage och kanske bommen och gärna spärrmålning på marken så det blir övertydligt att de står ivägen.
Förstår man inte att man står i vägen utan skyltar så hjälper det nog inte ändå. Med sådana idioter måste man nog till med något som drabbar dem själva för att de skall förstå.
 
Jag skulle nog börjat med skylt ändå, jag har varit med om idi..folk som på fullt allvar tycker man kan parkera in andra bilar i ett P-garage och sen skyllt på "Det stod ingen skylt om att man inte får göra så!" ..med en skylt blir det svårt att hävda det, även om man råkar vara idiot.
 
R RoBo skrev:
Inte förvånad att det är en BMW. ;)
D diy1 skrev:
Typiskt BMW förare...
Typiskt BMW-förare som kör Mercedes menar ni? ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Stingray468 och 10 till
  • Laddar…
M marcus56 skrev:
Typiskt BMW-förare som kör Mercedes menar ni? ;)
Samma samma
 
  • Gilla
uuu och 2 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Självklart inte, det var ett skämt.... trodde det var en självklarhet!

Men kanske inte. :rolleyes:
Farligt att skämta om då det finns folk som gör det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.