Jag håller på att dränera runt huset och ska samtidigt byta ut avloppsstammen som vi haft stora problem med som går ut från källargolvet i tvättstugan. Gick rätt så smidigt att bila upp själva golvet men i själva ytterväggen ut så verkar det vara nåt stenaktigt, borren biter knappt alls så det tar en evighet, vet inte hur lätt det bli för rörmokaren att byta ut detta om jag inte får lite fritt runtom även där...
Syns på bild 1. Bild 2 är utifrån.
Någon som har tips på att lösa detta eller annat jag ska tänka på?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Om det bara är ett bostadshus så kommen du troligen att byta ut det gamla avloppsröret till 110mm plast. Jag tycker att det gamla avloppet ser ut att vara Höganäs keramik. Kolla om innerdiametern inte är större än 110mm, i så fall går det att passera väggen inuti det gamla avloppsröret. Annars så brukar gamla keramiker vara lätta att slå sönder i samband med stambyten och då går den passagen igenom sulan användas.A Ace112 skrev:Jag håller på att dränera runt huset och ska samtidigt byta ut avloppsstammen som vi haft stora problem med som går ut från källargolvet i tvättstugan. Gick rätt så smidigt att bila upp själva golvet men i själva ytterväggen ut så verkar det vara nåt stenaktigt, borren biter knappt alls så det tar en evighet, vet inte hur lätt det bli för rörmokaren att byta ut detta om jag inte får lite fritt runtom även där...
[bild] [bild] [bild]
Klicka här för att svara