Hej!

Jag håller på med en renovering av tvättstugan och har nu kommit till golvet. Gammal klinkers är borta och det är dags att bila upp för att byta ut gjutjärnsbrunnen. Jag ska även koppla på ett extra 70mm rör som ska leda till en vask i tvättstugan. Jag bilade liltegrann med en bilig Jula-maskin och märkte att rören går i själva plattan. De först 15-17cm var typ lättbetong som var enkelt att få upp. Under detta där rören går är det däremot armerad betong.

Nu är det så att jag har hela tiden tänkt att göra detta själv men efter en diskussion med frugan igår så vekar det inte bli så :). Huset är från 1968 och det finns inga ritningar på avloppet (en lång historia :)). Hon (frun alltså) vill att jag ska garantera att jag inte har hål på rören när jag bilar efter rören i tvättstugan med mycket stor sannolikhet ligger på samma stam som båda våra badrum. Skulle jag slå hål på dessa under till exempel en helg så har vi seriösa problem. En fru och två barn under 5år som inte kan gå på toaletten eller duscha. Det känns rätt svårt att kunna garantera att jag inte har sönder rören när jag bilar. Eller vad säger ni om det?

En temporär utflyttning till någon i släkten är uteslutet. Någon som har tips på någon firma i Stockholm som gör denna typ av jobb? Vad skulle det kunna kosta mellan tummen och pekfingret?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.