1 274 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Bil / Körersättning Elektriker
En jag känner anlitade en Elfirma för ett större projekt (Privat). Firman ligger en bit bort ( knappt 4 mil enkel resa).
För detta fakturerades 250:- per dag ex. moms och ingen kilometertaxa. Elektrikern var på plats från 07-16 dagarna han var där men ibland längre och fakturerade då övertid för detta. Material hade han alltid med sig eller så kom det till projektet under dagen från grossisten.
Känns det ok att betala dessa övertidstimmar (totalt ca 35h)?
För detta fakturerades 250:- per dag ex. moms och ingen kilometertaxa. Elektrikern var på plats från 07-16 dagarna han var där men ibland längre och fakturerade då övertid för detta. Material hade han alltid med sig eller så kom det till projektet under dagen från grossisten.
Känns det ok att betala dessa övertidstimmar (totalt ca 35h)?
Entreprenörer brukar ta betalt för nedlagd tid. Huruvida övertid är mer betalt beror på ett avtal. Om man är överens om ett timpris så är det det som gäller skulle jag säga. Transport har jag precis lärt mig måste debiteras separat pga ROT så även det rimligt.
Moderator
· Stockholm
· 57 777 inlägg
Du skriver ”övertidstimmar” debiterades alltså dessa med högre timtaxa? Vilken taxa var avtalad?
Klicka här för att svara