1 612 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Servicebil Elektriker
Vi ska få nya servicebilar inom kort, och dem har valt att köra med dem eldrivna "ID Buzz" av Volkswagen.
Eftersom inredningen i min nuvarande bil är sleten och lådorna trillar ur när man svänger (så sätter spännband över), så kommer vi troligen lösa ny inredning.
Har nu lådor på höger sidan, så öppnar man sidodörren så är lådorna rakt in. Detta tycker jag är lite jobbigt eftersom jag måste halvt kliva in i bilen för att öppna och ta saker därifrån, samt att det mesta tunga jag lastar, lastar jag givetvis framme i skåpbilen eftersom jag inte vill att det flyger fram när jag bromsar.
Tänkte att man kanske kan ha lådor bak istället så man kan öppna höger sidodörr bara så kommer man åt utan att hänga in i bilen?
Tänkte kolla med er andra elektriker hur er inredning ser ut?
Eftersom inredningen i min nuvarande bil är sleten och lådorna trillar ur när man svänger (så sätter spännband över), så kommer vi troligen lösa ny inredning.
Har nu lådor på höger sidan, så öppnar man sidodörren så är lådorna rakt in. Detta tycker jag är lite jobbigt eftersom jag måste halvt kliva in i bilen för att öppna och ta saker därifrån, samt att det mesta tunga jag lastar, lastar jag givetvis framme i skåpbilen eftersom jag inte vill att det flyger fram när jag bromsar.
Tänkte att man kanske kan ha lådor bak istället så man kan öppna höger sidodörr bara så kommer man åt utan att hänga in i bilen?
Tänkte kolla med er andra elektriker hur er inredning ser ut?
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Lådor under golv var ett alternativ, ser bra ut!E EyEr0n skrev:
Känns som jag aldrig använder lastutrymmet på höjden ändå, så mycket kubik som inte används i utrymmet. Det högsta jag brukar ha är väl en trä trumma.
Tack!
PS: Är bilen alltid så fin? 😅
E EyEr0n skrev:
H HerrME skrev:
En kollega hade liknande inredning som bilden med låda i sidodörren och i bak och de ångrade han ganska snabbt och byte.. stod man på en parkering och någon parkerar bredvid eller bakom så gick inte lådorna dra ut. Sen beror de kanske på hur hög bilen är men Man fick klättra upp in i bilen för att nå saker på hyllorna en bit in och blev väldigt otympligt o tungt o få in trummor så högt om man inte har bra hjälpmedel att lasta medH HerrME skrev:
Husägare
· Norra Roslagen
· 342 inlägg
Nu är jag inte i samma yrkeskategori, men dubbla sidodörrar är något jag inte klarar att vara utan!
Inte heller någon elektriker men lådor bakåt är definitivt smidigare än att ha dom rakt in från sidodörren. Skulle generellt säga att lådor vill man ha upp från golvet också så att det man ställer på golvet inte hindrar lådorna från att öppnas.
Lådor i skåpet som på bilden går bort för mig, har haft det tidigare.
Jag har en lådhurts, 5 lådor, till vänster innanför höger sidodörr, mycket enkelt att komma åt och se i, där finns det mest använda.
Sen 6 lådor innanför vänster sidodörr (dubbla dörrar är ett krav) där det mer sällan använda ligger.
Resten är hyllor och fack.
På nästa bil ska jag även ha en hurts innanför vänster bakdörr.
Kompis som är elektriker byggde om sin inredning efter tittat in i min bil, den hade massa lådor i skåpet.
Jag har en lådhurts, 5 lådor, till vänster innanför höger sidodörr, mycket enkelt att komma åt och se i, där finns det mest använda.
Sen 6 lådor innanför vänster sidodörr (dubbla dörrar är ett krav) där det mer sällan använda ligger.
Resten är hyllor och fack.
På nästa bil ska jag även ha en hurts innanför vänster bakdörr.
Kompis som är elektriker byggde om sin inredning efter tittat in i min bil, den hade massa lådor i skåpet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden