Behöver kloka råd. Är rätt grön på området men läst en massa men blir ändå inte riktigt klok.
Kommer inom kort ha rörspets installerad med 60l/min pumphydrofor för bevattning av gräsmatta, träd/buskar, trädgårdsland (litet) och rabatter.
Tomten är på strax under 2000m2.
Min första fråga gäller ventilerna. Säg att jag behöver 3 zoner på framsidan och lika många på baksidan. Kan jag köra med en huvudstam åt varje håll och sätta trådlösa ventiler (ex gardenas) på varje sida? Avståndet lär väl bli 12-15m från styrenheten. Detta harde främst besparat mig mycket slang och grävande. Det blir ju också en ventilöppning i två lager dvs först framsidestam eller baksidestam sen deras olika zoner på det. Kanske är för avancerat och ej genomförbart? Hur bör jag isåfall tänka istället?
Vilken styrbox rekommenderas? Gardenas trådlösa med app är begränsad till 6 zoner och kanske kan jag klara mig på dessa men räcker signalstyrkan till?
Vi har en ganska komplicerad trädgård så det blir galet många sprinklers. Funderar på att köra flera OS140 för att täcka så mkt som möjligt med minst antal ansträngning i grävande etc. Dessa är klart fulare men men,
Övriga tips?