6 280 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Betsa/göra ek köksluckor mörkare?
Hej,
Vi har ett ek kök som jag skulle vilja få en mörkare nyans på och undrar därför om man kan betsa köksluckor? Alternativt om det finns någon lack/olja eller liknande som kan göra dem mörkare?
Gissar att jag måste slipa ner luckorna innan jag behandlar dem på nytt. Någon som har gjort något liknande?
Vi har ett ek kök som jag skulle vilja få en mörkare nyans på och undrar därför om man kan betsa köksluckor? Alternativt om det finns någon lack/olja eller liknande som kan göra dem mörkare?
Gissar att jag måste slipa ner luckorna innan jag behandlar dem på nytt. Någon som har gjort något liknande?
Det är väl bara att prova. Fråga och köp bets och ev lack i en riktig färgaffär.
Måla sedan om insidan på några luckor.
Sen kan ni fundera på fortsättningen.
Jag har betsat lite möbler, det var lite trickigt, men rätt snart fick jag in snitsen. Jag hade bara läst på förpackningen
Måla sedan om insidan på några luckor.
Sen kan ni fundera på fortsättningen.
Jag har betsat lite möbler, det var lite trickigt, men rätt snart fick jag in snitsen. Jag hade bara läst på förpackningen
Har samma tanke, och söker genom internet efter ideer... Har du provat? Hur blev resultatet? 🙂C CarroBJohanson skrev:Hej,
Gissar att jag måste slipa ner luckorna innan jag behandlar dem på nytt. Någon som har gjort något liknande?![]()
Klicka här för att svara