Jag skulle vilja ha ljusare köksluckor. Kanske målade men där man ser trästrukturen. Vad kan jag göra med mina mörkbetsade massiva ekluckor?

Åsa Lund
Å Åsssa skrev:
Jag skulle vilja ha ljusare köksluckor. Kanske målade men där man ser trästrukturen. Vad kan jag göra med mina mörkbetsade massiva ekluckor?
Har målat mina med pärlgrå linoljefärg från Ottossons. Ett lager utspädd färg till grund och sedan två lager färg. Torkmedel som tillsats Vitmålad kökslucka med pärlgrå linoljefärg och svart metallhandtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ger rimlig forntid.

Tack.
Jag vill ha et mer transparant resultat där man ser ådringen och att det mörkbruna skymtar här och där eller ljusare trä känsla gärna åt det grå-bega hållet. Någon som kan tipsa mig?

• Mörkbrunt träskåp med ådring synlig, framför gult tapetserad vägg och bredvid böcker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Vitlasera istället?

Är de mörkbetsade även på baksidan? Om så, prova att sandpappra på ett ställe som inte syns och se vad det gör med luckorna

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Lasern kanske kan fungera. Tack testar på yta som inte syns.

• Gilla
Martin321
  • Laddar…
Å Åsssa skrev:
Tack.
Jag vill ha et mer transparant resultat där man ser ådringen och att det mörkbruna skymtar här och där eller ljusare trä känsla gärna åt det grå-bega hållet. Någon som kan tipsa mig?
Hur gick det?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.