M
Har byggt ett hus av betongelement från Finja. Den ena väggen invändigt (betong även på insidan) fortsätter med en gipsvägg lite längre in i rummet. I skarven mellan betongen och gipsen har det blivit en höjdskillnad på 3-4 mm. Kommer det att hålla med bara spackel eller bör man sätta någon skiva eller någon väv???????
Vi tänkte tapetsera väggen sen.
Kom gärna med bra förslag hoppas ni vänner förstår vad jag menar.
mvh
Carina :-? ::)
 
Jag tror att det alltid kommer att röra sig i skarven mellan betong och regelvägg i trä (som jag gissar att du menar med gips). Spackel tror jag kommer att lossna och även om du sätter väv så kommer den att skrynklas i skarven med tiden. Någon form av mjukfog eller ett rejält "brott" med en list eller något måste nog till.

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.