Y
När jag satt och såg bilder på amerikanska uppfarter så såg det ofta ut som om dom hade stora block.
Så läste jag texten och såg att det var betong. Jag gillar när det ändå såg ut som grus, eller gammal asfaltväg.

Är det en svår teknik? Har ju sett att folk testar på betong och färdiga former för att få viss struktur men har inte sett att någon har haft grus i betongen.

Betonguppfart med grusliknande yta framför garageportar med trä- och tegeldesign.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En uppfart med dekorativ betong som liknar grus framför ett enfamiljshus, med närbild på betongens struktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
S
betong med pålagd med natursten.

harry73
Tvättad betong. När betongen härdar spolar man bort översta lager med cement. Kan vara att man behöver hjälp av en syra för att få bort cementhinnan. Sedan behöver man såklart en sten i betongen som man tycker om utseendemässig.

Tycker det ser ut som gigantiska sjöstensplattor. :)

• Gilla
Lars48 och 1 till
  • Laddar…
S
lättare att få en sån yta om man lägger i efter åt

S
Anna_H skrev:
Tycker det ser ut som gigantiska sjöstensplattor. :)
snyggt en tid. kan bli riktigt halkigt

Y
Går det att köpa färdiga gigantiska sjöstensplattor?
Tror ni det är dramatiskt dyrare att gjuta sånthär?

Tänker att om alla i usa har dessa plana lösningar på sina uppfarter så är det troligen en billigt och snabb metod.
Har du inte så mycket om det som skrivits i sverige om betong.
Hur är hållbarheten ifall man gjuter och använder formar för att få mönster? Spricker det efter några år eller om man sätter domkraften under bilen å belastar plattan?

För evigt slätt och ogräsfritt känns frestande.

S
Yrrol skrev:
Går det att köpa färdiga gigantiska sjöstensplattor?
Tror ni det är dramatiskt dyrare att gjuta sånthär?

Tänker att om alla i usa har dessa plana lösningar på sina uppfarter så är det troligen en billigt och snabb metod.
Har du inte så mycket om det som skrivits i sverige om betong.
Hur är hållbarheten ifall man gjuter och använder formar för att få mönster? Spricker det efter några år eller om man sätter domkraften under bilen å belastar plattan?

För evigt slätt och ogräsfritt känns frestande.
används i sverige också i väldigt lite utsträckning. har för mig att den betongen är lite små dyr.
tror inte det är någon höjdare i vårat land med dubbdäck

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.