Funderingar.

Någon som jobbat med olika märken och som kan berätta om det finns någon upplevd skillnad på de vanligaste pannorna på marknaden i Sverige?

Har en kollega som bytte tak med en känd takfirma som uppstått i ny regi för ett par år sedan och som nu går under nytt namn. De finns i princip med på helsidesannonser i Vi i villa varje gång. Syns mycket och överprisar takbytet med minst 30-40%. De som ringer första bästa får således betala på tok för mycket.
Hur som helst så bytte de pannor åt honom och märket är ett av de kända i Sverige. Inom ett år hade 20-30 pannor spruckit...
Min fundering är tillfällig kvalitetsmiss eller kan någon köpa andra sortering på pannor. Finns ens det?

Så min fundering är vad man skall se upp med eller vad som är bra. Hur är det tex med färgbeständigheten på färgade pannor? Är något märke tjockare/hållbarare än nått annat?

Zanda, som inte verkar finnas längre hade överlägsen kvalité mot Benders, Jönåker och vad nu alla pannor hette då. Betongen var genomfärgad, svarta pannor blev inte gråa med tiden. Jag la ett svart Zanda 1993, det är fortfarande lika svart, passformen var 100%. Grannen byggde -99 med svart Jönåker, det taket var grått efter 10 år.
Kollade på nya Benders som kompisen fick levererade till sitt garage i helgen, dom är bara målade på ytan, vi har inte lagt dom än, men dom kändes inte som första klass, väldigt grova i ytan.
La nya Benders lertegel på ett hus för 4 år sen "vilket jäkla skräp" är mitt omdöme om dom.

• Gilla
S7200
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.