Zanda, som inte verkar finnas längre hade överlägsen kvalité mot Benders, Jönåker och vad nu alla pannor hette då. Betongen var genomfärgad, svarta pannor blev inte gråa med tiden. Jag la ett svart Zanda 1993, det är fortfarande lika svart, passformen var 100%. Grannen byggde -99 med svart Jönåker, det taket var grått efter 10 år.
Kollade på nya Benders som kompisen fick levererade till sitt garage i helgen, dom är bara målade på ytan, vi har inte lagt dom än, men dom kändes inte som första klass, väldigt grova i ytan.
La nya Benders lertegel på ett hus för 4 år sen "vilket jäkla skräp" är mitt omdöme om dom.