hej jag la om taket för 2 år sedan o märkte nu efter snön förvunnit från taket att i ränndalarna har det lossnat 3-4 småbitar av dom kapade betongpannorna,hur ska man fästa dom igen,ska man lägga nåt lim eller fog så att bitarna sitter kvar,
 
Hej

En bild skulle hjälpa.

Men om de bara lossnat, så lägg i princip bara tillbaka de, eventuellt om de finns utrymme för en spik, så dra i en spik i varje.

/ Bara jag.
 
Läste inlägget du hade igen:)

Menar du att pannorna har gått sönder i bitar, då skulle jag "göra" nya.

/ Bara jag.
 
så nu har jag vart uppe o kollat o dom hade knäckt sig av snö och istyngden,så jag tog ner dem o kapade till nya,så nu är det helt igen
 
glenn30 skrev:
så nu har jag vart uppe o kollat o dom hade knäckt sig av snö och istyngden,så jag tog ner dem o kapade till nya,så nu är det helt igen
Jeg ville sikret taket med snörasskydd sä snön inte beveger seg og ödelegger pannorna.
Nästa vinter blir det i fall samme sak! :O
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.