Jag har postat ett inlägg i byggteknikforumet, men tänkte att man kan formulera frågan ur verktygssynpunkt också. Jag håller på att borra genom en betongvägg där jag ideligen stöter på armeringsjärn. Problemet är att Betongborren vill gå på sidan om armeringsjärnen och ett stålborr mår ju inte bra av att så mycket som nudda betongen. Det är stora krav på att det ska bli rakt, jag kan inte flytta rucka på "riktningen" många mm.

Finns det några riktiga monsterborr som äter mina elaka armeringsjärn till frukost?

Jag är inte helt säker, men har för mig att Bauhaus hade något borrsortiment från Piranha som ska vara överdjävliga på att borra i vad som helst för material. Har dock inte provat dem själv.

Min erfarenhet av alla hittills prövade Piranha-produkter är att de är skit och inte på något sätt är bättre än något annat =/

phl skrev:
Min erfarenhet av alla hittills prövade Piranha-produkter är att de är skit och inte på något sätt är bättre än något annat =/
Det kanske är så - Piranhas produktbeskrivningar och reklam låter oftast för bra för att vara sant.
Deras sk Bullethead HM-borr med en liten spets på funkar dock utmärkt att precisionsborra med i betong o kakel - det har jag prövat, men de håller nog inte för grovgöra.

Jag kör med Hiltis borr med x-huvud. De går igennom armeringsjärn.

Hur stort hål ska du göra? Nackdelen med Hiltis borr, är ju att de är rätt dyra i stora dimensioner.

Mvh

Kent

Enkelt skaffa en hilti C3X borr så är du igenom!

I större dimensioner kan man hyra dem hos en maskinuthyrare.

varför inte testa med dessa Bosch borr
Jula Postorder AB

jag har inte själv testat dom men vad jag har hört så skall dom vara bra

//Tobbe

Då tror jag mer på Hiltiborren i detta fall!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.