Krille-72 Krille-72 skrev:
Du verkar ha hittat det mesta själv. Lite mysko att du har yttervägg åt båda håll?

Att avloppet är inbillat i yttervägg måsta jag erkänna att jag inte riktigt har koll på. Tror dock att det är ok.

Om du ska byta avloppet uppåt senare så undrar jag hur det ska gå till om du färdigställer badrummet först? Du borde sätta en jetkoppling uppe vid taket så du kommer åt den ovanifrån.

Får ju inte direkt känslan av att du haft en firma inkopplad i detta projekt som har behörighet från Säker Vatten.

Sen bör det tilläggas att det högst troligt inte är någon fara alls att fälla in vattenrören så som det är gjort. Om man bara putsar och kaklar över rören så kommer dom inte frysa om du har en normal källarvägg och har värme på invändigt.

Men regler är regler. Vill man göra rätt så får ni göra om. :cool:
Såg det här nu. Ingen yttervägg som detta infällt i. Innervägg av Siporex. Rör till övervåning är avgrenat längre ner längs avloppsröret, tror det syns på stora bilden.
Har säker vatten-certad firma VVS som visat vad dom vill ha, men som gör rördragningarna. Vad avviker från reglerna?
Allt är betong, vad kan gå sönder? :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.