Försöker lappa ihop ett klinkergolv efter ett stambyte.
Har hittat mycket rester av gammal färg under de klinkers jag fått ta bort. Verkar vara två lager, ett något tjockare gråbrunaktig (möjligen inte färg, rester av fix?) över det understa gröna.
Min förhoppning var att jag inte skulle behöva slipa bort färgen utan att det skulle räcka med att skrapa och borsta det värsta och sen prima. Kan det möjligen vara så eller nåste jag göra det helt rent? Äger inte verktygen, har ingen grovdammsugare eller koppling till vinkelslipen. När jag primade nu så såg jag flera lösa partier, skrapade och borstade allt, men går troligen bort ännu mer om jag är noggrann. Det är bara ett oinrett hobbyrum, så inte så noga att det blir jättebra. Har köpt billiga klinker, rätt stuk men inte samma färg som de liggande.
Tacksam för tips, ska jag testa den enkla lösningen eller ska jag bita i det sura äpplet o anlita en hantverkare? För pallar nog inte slipa eländet själv och skaffa grovdammsugare.

• Golv med rester av gammal färg och fix, behövande renovering efter stambyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt klinkergolv med rester av gråbrun och grön färg, behov av reparation.
    Skapa konto
  • Klinkergolv med en upptagen sektion som avslöjar gammalt gråbrunt och grönt lager.
    Skapa konto
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.