Betala in kvarskatt och slipp ränta

2k läst  33 svar

1. thomas33
    Renoverare · Nivå 14
    Byta från 2-glas till 3-glas räknas som ombyggnad och då avdragsgillt oavsett ålder.

• Laddar…
  2. F
    Medlem · Nivå 12
    Har jag gnällt? Jag hade fö kostnaden för renoveringen (ungefär) men kunde inte styrka det med kvitto. Sen hade jag nog tagit i lite extra också om jag känner mig själv rätt.

Det lustiga var att det som "satte dit mig" var att min renovering var för billig. Enligt skatteverket hade systemet reagerat på att min renoveringskostnad var för låg men det låter orimligt tycker jag. Jag var student och renoverade lägenheten själv och letade låga priser. Det var längesen men har för mig att jag kunde redovisa kvitto för kanske 125000 eller nåt sånt, hade riktiga kostnader på 160-170' (sen om jag tog i mer och i sådanafall hur mycket varken minns jag eller har för avsikt att skriva här) eller nåt sånt och det var tydligen på tok för billigt för renovering av lägenhet inkl nytt kök+badrum.

Så jag skitade ner mig för småpengar kan man säga och så här i efterhand var det ju bara obeskrivligt korkat men man resonerar annorlunda när man är student.

Redigerat 8 feb 12:58
    • Laddar…
  3. D
    Medlem · Nivå 17
    Jag uppfattade det så i alla fall.

4. F
    Medlem · Nivå 12
    Då uppfattade du det fel, frågan var om nån hade blivit granskad och det hade jag. Läs det folk skriver och hitta på färre egna tolkningar mellan raderna istället. Tro mig, hade jag gnällt hade det inte varit frågan om nåt tolkningsutrymme om jag verkligen gnällde eller inte....

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: