939 läst ·
2 svar
939 läst
2 svar
Betala byggare
Har beställt ett jobb av en byggare, löpande ersättning.
Gubbar kom i slutet av mars och sedan dykt upp lite som de tyckt.
Jag sa efter första tillfället att jag inte anser att uppdraget är lämpligt för två personer och att de varit borta stora delar av tiden.
Har nu sökt och skrivit i omgångar att jobbet måste vara avslutat till semestern.
Har ännu inte fått någon faktura och måste ta in någon annan för att avslutas och göra om för det är fel. Funderar på om de byggarna kan utebli å ej göra klart samt sedan bara begära att få betalt??
Gubbar kom i slutet av mars och sedan dykt upp lite som de tyckt.
Jag sa efter första tillfället att jag inte anser att uppdraget är lämpligt för två personer och att de varit borta stora delar av tiden.
Har nu sökt och skrivit i omgångar att jobbet måste vara avslutat till semestern.
Har ännu inte fått någon faktura och måste ta in någon annan för att avslutas och göra om för det är fel. Funderar på om de byggarna kan utebli å ej göra klart samt sedan bara begära att få betalt??
Självbyggare
· Stockholm
· 8 590 inlägg
Vad står det i avtalet ?
Hur lång tid har dom på sig ?
Är det helt på löpande räkning så torde du kunna säga up det avtalet med dom, men du kommer ju få betala det jobb dom hitills har gjort förstås. Så får du ta in någon annan som avslutar sen.
Hur lång tid har dom på sig ?
Är det helt på löpande räkning så torde du kunna säga up det avtalet med dom, men du kommer ju få betala det jobb dom hitills har gjort förstås. Så får du ta in någon annan som avslutar sen.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 209 inlägg
Lätt att gå bort sig i sånt här. Håller avtalet och du tar in någon annan för att göra klart finns en överhängande risk att du måste betala båda.
Tydligare info om vad avtalet säger och vad byggarna eventuellt gjort för fel som skulle innebära avtalsbrott krävs.
Tydligare info om vad avtalet säger och vad byggarna eventuellt gjort för fel som skulle innebära avtalsbrott krävs.
Klicka här för att svara