5 685 läst ·
33 svar
6k läst
33 svar
Besviken på svindyr tapet.
Lägg inte så stor vikt vid att du måste göra om när du ska sälja. Är det en tapet som gör att man inte vill köpa en bostad så ska man inte köpa en bostad. Att det skulle bli en värdeminskning på grund av en tapet.... Ja jag vet inte ens vad jag ska skriva.
Nej precis, jag tror ingen bryr sig vad det sitter för tapet.Raka skrev:
Oavsett vad den kostar.
Det rivs ner eller målas över endå
Detta var väl lite dyster ton mot någon som bara ville hjälpa till? Eller har ni annan historia?Anna_H skrev:
Förklara för mig isåfall hur mönstret kan diffa så mycket i ena änden, men våderna ändå är exakt lika långa. Borde inte den sista våden vara två centimeter för lång då? Eller menar du på riktigt att den kan svälla två centimeter på en dryg meter för att sedan krympa lika mycket på 5 centimeter?
Jag har alltså INTE kantskurit våderna, utan klippt exakt efter markeringen innan de sattes upp och alla fem våderna är på millimetern lika långa. Men du påstår alltså att en svindyr (inte extremt billig utan löjligt dyr, vilket står redan i rubriken) tapet skulle kunna svälla så oerhört konstigt? trots att både butiken och tillverkaren håller med om att det är ett tryckfel?
Och att den dessutom skulle svälla/krympa så mycket på ca 30 sekunder? Eftersom limmet som sagt sitter på väggen, inte på tapeten. Eller missade du den "lilla" detaljen?
Du är verkligen bara för mycket ibland...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 220 inlägg
Har leverantören gjort rättelse genom att ni fått nya tapetrullar har jag svårt att se att det skulle bli aktuellt med ekonomisk ersättning också/istället.
I och med att du limmat på vägg så antar jag att det är en easy up tapet? Då sväller dom inte. Alltså är tapeten feltryckt. Hoppas du får pengarna tillbakaAnna_H skrev:
Förklara för mig isåfall hur mönstret kan diffa så mycket i ena änden, men våderna ändå är exakt lika långa. Borde inte den sista våden vara två centimeter för lång då? Eller menar du på riktigt att den kan svälla två centimeter på en dryg meter för att sedan krympa lika mycket på 5 centimeter?
Jag har alltså INTE kantskurit våderna, utan klippt exakt efter markeringen innan de sattes upp och alla fem våderna är på millimetern lika långa. Men du påstår alltså att en svindyr (inte extremt billig utan löjligt dyr, vilket står redan i rubriken) tapet skulle kunna svälla så oerhört konstigt? trots att både butiken och tillverkaren håller med om att det är ett tryckfel?
Och att den dessutom skulle svälla/krympa så mycket på ca 30 sekunder? Eftersom limmet som sagt sitter på väggen, inte på tapeten. Eller missade du den "lilla" detaljen?
Du är verkligen bara för mycket ibland...
Har inte fått nya rullar än, utan blev erbjuden det men bad butiken kolla om vi kunde få tillgodo istället. För som det är nu försvinner alltså hela felet bakom soffan och kommer inte att synas igen förrän lägenheten är tom. Då känns det som väldigt dålig kompensation att få två nya rullar som kanske också är feltryckta. Men vi får se vad som händer helt enkelt.Nötegårdsgubben skrev:
Ja, hans ton är oerhört dyster. Så lång är inte tråden, att han inte kan läsa igenom den och se att hans antagande är fel. Allt han påstår att jag har gjort fel har jag ju redan svarat på i #8.P pennybridge skrev:
Haha, nej, tyvärr är folk så ytliga. När vi köpte lägenheten (som var ett dödbo) hade den varit till salu flera månader redan, i en "het" stad och de hade sänkt priset rejält. Det skiljer ett par hundra tusen på likadana lägenheter med eller utan renoverade ytskikt, ännu mer förståss om även badrum och kök är utbytta.Raka skrev:
Tycker också man ser rätt tydligt på bilden att det är feltryck. Mönstret stämmer ju till höger och alla är lika breda.Anna_H skrev:
Men ofta folk inte orkar läsa tidigare inlägg innan man svarar.
Man limmar alltid tapet på väggen. Det är inte en tydlig beskrivning om att du applicerade limmet på väggen. Jag läste tråden, jag beskrev ett liknande fel jag råkat ut för, där var det jag som gjorde fel. Jag har inte påstått att du gjort fel, jag sa att det är möjligt att det är fallet. Men uppenbarligen var det utifrån bristande information och otydligheter.Anna_H skrev:
Tråkigt att du tycker att min ton är oerhört dyster.
Vad har det tagit åt dig?Anna_H skrev:
Högt pris är ingen garanti för att tapeten håller hög kvalité. Det borde väl du känna till!
Istället för att insupa våra betänkanden, raljerar du som om det vore en strid på liv och död.
Staffan
I inlägg 8 svarar jag på en direkt fråga: Är det limmat på våd eller på vägg? Om du tolkar mitt svar som att jag limmat på våd och applicerat limmet på väggen med hjälp av våden så vet jag inte riktigt hur du tänker? Men helt fel iallafall.D Daniel 109 skrev:
Nej, varan ska vara korrekt oavsett om den är dyr eller billig. Jag hade reklamerat den där tapeten oavsett pris.Anna_H skrev:
Sen kanske man kan förvänta sig lite mer goodwill om det är en dyr produkt såklart, men lagstiftade grundkravet ska alla uppfylla
Den erfarenheten har inte jag.Anna_H skrev:
Reklamationsrätten har inte med priset att göra överhuvudtaget. Snarare är det tvärtom. De som säljer billigt, vet med sig att det då och då är skräp de säljer, därför köper de tillbaka defekta varor utan knot.
Staffan