6 046 läst ·
45 svar
6k läst
45 svar
Besvikelse av Willa nordic fusk
Eftersom vi bygger plant tak så rekommenderade Willanordic själva att vi ska stärka taket speciellt när vi valde att förbereda för eventuella solpaneler och vi gick med på det och fick betala ca 80 tusen men tyvärr så fick ändå 1200 .H hempularen skrev:
De rekommenderar något och tar extra betalt för det och sedan levererar utan extra tillvalet .
Jag föreslår ni tar in en konstruktör som får räkna på om konstruktionen klarar lasten av solcellerna på ett bra sätt, gör den inte det har ni ytterligare en konkret anledning att hävda att de inte följer ert avtalP Peter Aljafari skrev:Eftersom vi bygger plant tak så rekommenderade Willanordic själva att vi ska stärka taket speciellt när vi valde att förbereda för eventuella solpaneler och vi gick med på det och fick betala ca 80 tusen men tyvärr så fick ändå 1200 .
De rekommenderar något och tar extra betalt för det och sedan levererar utan extra tillvalet .
Tyvärr så kommer vi självklart göra det eftersom de kommer bara med bortförklaringar som en 5 åring skäms att komma medFrerider skrev:
om ni tvunget skulle haft de på cc900 hade de ju dimensionerat dem därefter, dvs var takstol bär mindre last och kan därför vara klenare.P Peter Aljafari skrev:
Alltså, det verkar ju blivit missförstånd när ni la till detta i avtalet, WN borde bara definierat det som ”takkonstruktion dimensionerad för framtida solceller”, typ.
Utöver den extra kostnaden som fler takstolar innebär kan jag då inte riktigt förstå varför du är så uppjagad över detta? Begär att få tillbaka mellanskillnaden mellan betald lösning och levererad. WN har ett funktionsansvar för byggnaden i och med att ni har totalentreprenad. Så det är upp till dem att leverera en lösning som lever upp till de krav ni ställt upp.P Peter Aljafari skrev:
Jag antar att ni angivit skälen till varför ni vill ha en förstärkt takkonstruktion?
Känner igen mig i det där! När Willa Nordic har gjort fel så kommer de bara med bortförklaringar och kompromisser som ger en sämre produkt för dig som beställare. Och de påstår att de har rätt att göra ändringar fast de i själva verkar uppenbart har missat internt.P Peter Aljafari skrev:Vi köpte hus genom Willanordic och beställde förstärkning i taket med extra kostnad från 1200 till 900 ( avstånd mellan takstolar ) men fick ändå 1200 avstånd mellan takstolarna . Säljaren sa att om det står 900 på avtalet betyder inte att det ska vara 900 utan det betyder att det är förstärkt tak och de har rätt att göra små ändringar trots att vi har special beställt förstärkt tak med 900 avstånd mellan takstolarna . Deras produktionsansvarig erbjöd oss att montera plankar mellan takstolarna för att få förstärkning . Riktigt dåligt och oseriöst och vi ångrar oss så mycket att vi valde Willanordic eftersom de sålde bara snack och tog betydligt dyrare för enbart snack . Vi har byggt tre hus i vår familj genom ett billigare husleverantör och utan några anmärkningar men nu när vi betalar mer för att få det extra så bemöts vi av stor fusk och bara snack alltså sämre än de billigare husleverantörer .
Gå aldrig med på några kompromisser för de kommer att användas emot er sen vid ev följdproblem. ”Kunden har accepterat ändringen” kommer ni få höra när besiktningsmannen undrar varför det inte ser rätt ut.
Säljaren vet inte vad han pratar om. Däremot vet han att dom har gjort fel och så använder han en sak som är rätt vanligt att säga vid fel. ”Det är en avvikelse som får göras”. Nej, ni har beställt en sak och fick betala extra. Dessutom är det konstruktionen som påverkas. Självklart ingen tillåten avvikelse. Det första ni behöver göra är att kräva att felet avhjälps. Går inte in med något annat alternativ i diskussionen. Står du på dig så kommer dom märka med tiden att det blir allvar.P Peter Aljafari skrev:
Du har aldrig byggt hus, eller? Din inställning är alltså så länge funktionen uppfylls finns ingen anledning till att bli uppjagad? Dom flesta bygger ett hus för att få exakt det dom vill ha. Inte för att få något som hustillverkaren anser uppfyller funktionen.Bart skrev:
Utöver den extra kostnaden som fler takstolar innebär kan jag då inte riktigt förstå varför du är så uppjagad över detta? Begär att få tillbaka mellanskillnaden mellan betald lösning och levererad. WN har ett funktionsansvar för byggnaden i och med att ni har totalentreprenad. Så det är upp till dem att leverera en lösning som lever upp till de krav ni ställt upp.
Jag antar att ni angivit skälen till varför ni vill ha en förstärkt takkonstruktion?
klart han inte skall byta leverantör men jag ville påtala att det finns flera kunder som är besvikna på WN, skickan en skriftlig reklamation om det inte redan är gjort och kräv en åtgärdsplan med tydlig deadline - annars håller ni inne med betalningarna och kontaktar en jurist - kolla också med försäkringsbolaget om ni kan få dem att täcka delar av kostnaderna för juristen.