3 681 läst ·
45 svar
4k läst
45 svar
Besvikelse av Willa nordic fusk
Sida 1 av 4
Vi köpte hus genom Willanordic och beställde förstärkning i taket med extra kostnad från 1200 till 900 ( avstånd mellan takstolar ) men fick ändå 1200 avstånd mellan takstolarna . Säljaren sa att om det står 900 på avtalet betyder inte att det ska vara 900 utan det betyder att det är förstärkt tak och de har rätt att göra små ändringar trots att vi har special beställt förstärkt tak med 900 avstånd mellan takstolarna . Deras produktionsansvarig erbjöd oss att montera plankar mellan takstolarna för att få förstärkning . Riktigt dåligt och oseriöst och vi ångrar oss så mycket att vi valde Willanordic eftersom de sålde bara snack och tog betydligt dyrare för enbart snack . Vi har byggt tre hus i vår familj genom ett billigare husleverantör och utan några anmärkningar men nu när vi betalar mer för att få det extra så bemöts vi av stor fusk och bara snack alltså sämre än de billigare husleverantörer .
Och ännu viktigare:P Peter Aljafari skrev:Vi köpte hus genom Willanordic och beställde förstärkning i taket med extra kostnad från 1200 till 900 ( avstånd mellan takstolar ) men fick ändå 1200 avstånd mellan takstolarna . Säljaren sa att om det står 900 på avtalet betyder inte att det ska vara 900 utan det betyder att det är förstärkt tak och de har rätt att göra små ändringar trots att vi har special beställt förstärkt tak med 900 avstånd mellan takstolarna . Deras produktionsansvarig erbjöd oss att montera plankar mellan takstolarna för att få förstärkning . Riktigt dåligt och oseriöst och vi ångrar oss så mycket att vi valde Willanordic eftersom de sålde bara snack och tog betydligt dyrare för enbart snack . Vi har byggt tre hus i vår familj genom ett billigare husleverantör och utan några anmärkningar men nu när vi betalar mer för att få det extra så bemöts vi av stor fusk och bara snack alltså sämre än de billigare husleverantörer .
Vad står det i skrift att ni betalat för?
Påskrivet kontrakt gäller!
Står det 1200 eller 900?
Skulle råda er att anlita en jurist om WN inte är tillmötesgående med att sänka priset, för det kostar en slant att göra stora tak med 900c/c på takstolarna istället för standard 1200c/c.P Peter Aljafari skrev:Vi köpte hus genom Willanordic och beställde förstärkning i taket med extra kostnad från 1200 till 900 ( avstånd mellan takstolar ) men fick ändå 1200 avstånd mellan takstolarna . Säljaren sa att om det står 900 på avtalet betyder inte att det ska vara 900 utan det betyder att det är förstärkt tak och de har rätt att göra små ändringar trots att vi har special beställt förstärkt tak med 900 avstånd mellan takstolarna . Deras produktionsansvarig erbjöd oss att montera plankar mellan takstolarna för att få förstärkning . Riktigt dåligt och oseriöst och vi ångrar oss så mycket att vi valde Willanordic eftersom de sålde bara snack och tog betydligt dyrare för enbart snack . Vi har byggt tre hus i vår familj genom ett billigare husleverantör och utan några anmärkningar men nu när vi betalar mer för att få det extra så bemöts vi av stor fusk och bara snack alltså sämre än de billigare husleverantörer .
Så har ni betalat för extra tätt och fått standard så borde ni få prisavdrag det är nog det minsta man kan begära.
tack för att du delade detta. Söker leverantör just nu och hade Willa nordic högt upp på listanP Peter Aljafari skrev:Vi köpte hus genom Willanordic och beställde förstärkning i taket med extra kostnad från 1200 till 900 ( avstånd mellan takstolar ) men fick ändå 1200 avstånd mellan takstolarna . Säljaren sa att om det står 900 på avtalet betyder inte att det ska vara 900 utan det betyder att det är förstärkt tak och de har rätt att göra små ändringar trots att vi har special beställt förstärkt tak med 900 avstånd mellan takstolarna . Deras produktionsansvarig erbjöd oss att montera plankar mellan takstolarna för att få förstärkning . Riktigt dåligt och oseriöst och vi ångrar oss så mycket att vi valde Willanordic eftersom de sålde bara snack och tog betydligt dyrare för enbart snack . Vi har byggt tre hus i vår familj genom ett billigare husleverantör och utan några anmärkningar men nu när vi betalar mer för att få det extra så bemöts vi av stor fusk och bara snack alltså sämre än de billigare husleverantörer .
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 586 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 586 inlägg
Det är rätt sjukt i såna här situationer, troligtvis blir TS ersatt med någon tramsig summa som inte ens nästan kommer upp i nivåer som krävs för att riva av hela taket och börja om och göra rätt.Frerider skrev:
Skulle råda er att anlita en jurist om WN inte är tillmötesgående med att sänka priset, för det kostar en slant att göra stora tak med 900c/c på takstolarna istället för standard 1200c/c.
Så har ni betalat för extra tätt och fått standard så borde ni få prisavdrag det är nog det minsta man kan begära.
Har man beställt 900cc ska man inte få 1200cc med rabatt...
Håller med därav skrev jag ”det minsta man kan begära” min känsla är att de flesta kunder går in i klinch med husfirman istället för att ta en konsultation med en jurist/advokat som jobbar med detta.S SueCia skrev:
Det står 900 i avtalet men säljaren säger att 900 betyder inte 900 utan de har rätt att göra justeringar ( trots att vi har betalat extra för just 900 ) Det verkar att vi behöver bråka för att få rätt eftersom Willanordic kommer med skitsnack för att komma undanKrilleman skrev:
Ärligt talat avråder jag starkt , min son och mina två bröder har byggt genom Eksjö hus och är väldigt nöjda men vi önskade något extra design och därför var vi villiga att betala mer och när vi jämför nästan allt så har vi betalat ca 15-25% mer för samma inredning och trots detta så får vi problem med själva konstruktionen , nej ,skulle jag bygga igen blir det aldrig Willa Nordic .Pelle Svens skrev:
Ni får betala för bara skit snack
Trist att höra, kan rekommendera Götenehus som gjorde bra jobb med vårt bygge, höll det mesta och budget (nu är det många år sedan), byggde norr om stockholm i danderyd med en seriös byggare. Tror det sista är minst lika viktigt som att ha en bra husleverantör, får ni inte rätt byggsats när bilarna kommer så hade jag inte accepterat leveransen och krävt WN på rejäla rabatter då hela bygget lär bli försenat.
Moderator
· Stockholm
· 57 964 inlägg
Står det 900 så är det det som gäller.
Sedan blir jag iofs. lite nyfiken på varför du vill ha tätare än standard?
Vårt fritidshus, byggt 1974 har cc 600. Men i gengäld ät takstolarna tillverkade av plankor, 28x90 mm. En västkuststuga.
Sedan blir jag iofs. lite nyfiken på varför du vill ha tätare än standard?
Vårt fritidshus, byggt 1974 har cc 600. Men i gengäld ät takstolarna tillverkade av plankor, 28x90 mm. En västkuststuga.
Min son bygger nu med Eksjöhus och allt har gått bra och mina två bröder har även byggt två hus från Eksjöhus och där har det även varit väldigt bra men de hade inte riktigt samma design som Willanordic gjorde åt ossO olof63 skrev:Trist att höra, kan rekommendera Götenehus som gjorde bra jobb med vårt bygge, höll det mesta och budget (nu är det många år sedan), byggde norr om stockholm i danderyd med en seriös byggare. Tror det sista är minst lika viktigt som att ha en bra husleverantör, får ni inte rätt byggsats när bilarna kommer så hade jag inte accepterat leveransen och krävt WN på rejäla rabatter då hela bygget lär bli försenat.