M MetteKson skrev:
Alla ska behandlas lika inför lagen (i detta fall PBL) innebär inte att man ska få göra likadant som grannen. Handläggning av lovärenden ska genomföras på samma vis enligt lagen, men utslaget behöver inte bli detsamma som grannen. De vanligaste argumentet vid bygglovaökningar är ”men grannen fick ju” och ”det stör ju ingen”. Börjar bli tråkigt, och är inte argument som håller. Följer man antagen detaljplan går bygglovsprocessen smidigt.
Tills dess grannarna inte gillar det trots att man följer detaljplan. Det är bara att överklaga bygglovet ändå
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.