Beställde några hårdmetallklingor till metallkapen. De skickades från amazon uk men stoppades tydligen i gränsen innan de lämnat UK.

är det ngt jag missat?

Hur vet du att de är "stoppade" ? Blir det annan speditör tex posten så är det ju inte alla gånger så att kollinumret följer med och då ser det ut som att dit paket stannat vid gränsen.

Beställde frässtål för någon vecka sen, skickade som spårbart brev. Tog över en vecka innan det kom. Fastnade länge i UK och sen i Sverige (såklart)

S Stefan1972 skrev:
Hur vet du att de är "stoppade" ? Blir det annan speditör tex posten så är det ju inte alla gånger så att kollinumret följer med och då ser det ut som att dit paket stannat vid gränsen.
Jag håller med @Stefan1972 - Det har hänt mig ett antal gånger att det blir ett nytt kollinummer när försändelsen ankommer Sverige.
En gång 5 artiklar från samma leverantör som resulterade i 3 nya kollinummer väl i Sverige och 3 besök på Postens Terminal för upphämtning samma dag. "Nej, den finns inte här..." 5min senare på telefon med kundtjänst "Den finns för upphämtning"... osv...

Beställt tre gånger från UK senaste månaderna. Förvånad över hastigheten i leveranserna. Fast då har det varit ups och DHL...

S Stefan1972 skrev:
amazon skrev att de kommit i retur.

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
amazon skrev att de kommit i retur.
Det måste ju bero på nåt annat isåfall..........fel i adress eller nåt.

S Stefan1972 skrev:
Det måste ju bero på nåt annat isåfall..........fel i adress eller nåt.
De gav lite olika alternativ däribland ”otillåtna” varor.

har fått för mig att motorsågskedjor tex är otillåtna?

C
Vad skulle det vara för otillåtet med sågklingor? Eller sågkedjor för den delen?
Det är ju inte knark eller skjutvapen vi talar om direkt...

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Vad skulle det vara för otillåtet med sågklingor? Eller sågkedjor för den delen?
Det är ju inte knark eller skjutvapen vi talar om direkt...
Kanske varit lättare... :rolleyes:

Ironi å sido, har beställt klingor från Tyskland upprepade ggr. under åren utan problem. :thinking:

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Phew. Då kan man lägga det till handlingarna att det inte rör sig om klingorna i sig utan amazon som rört till det.

beställde nya klingor från ffx. Hoppas på dem ;)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.