8 487 läst ·
35 svar
8k läst
35 svar
Beställde halvförband men fick rak. Reklamera?
Mycket snyggt! Så stora plattor skulle jag inte sätta med halvförband! Tur hade du att de satte det fel så det blev rätt! Behåll och var glad!
Medlem
· Sverige
· 5 652 inlägg
Som jag ser det så är det nya (rakt lagda) så oändligt mycket snyggare än det gamla du lämnar.
Jag tror jag skulle överväga att riva ner och göra om, om jag övertog din gamla lägenhet. Det ser inget vidare ut som det ser ut på bilderna men visst smaken kan vara olika.
Jag tror jag skulle överväga att riva ner och göra om, om jag övertog din gamla lägenhet. Det ser inget vidare ut som det ser ut på bilderna men visst smaken kan vara olika.
Har aldrig satt 60x60cm i halvförband eller ens hört talas om det, första gången jag ser det på TS bild. Brukar ha som regel att aldrig sätta kvadratiska plattor i halvförband. Endast rektangulära plattor som man kan sätta i halvförband om plattorna dvs tillåter det, med tanke på att vissa 30x60cm är som bananer.H Harald Blåtumme skrev:
Vi satte precis 60x30 plattor i någon form av förband. Egentligen ville vi ha halvförband, men när de två första raderna var satta var det sådana fogsprång att det bara var att riva ner och börja om, plattorna var som bananer.. Vi ville inte ha det rakt så kompromissen blev en dm förskjutning.
Är lite förvånad över att folk tycker att det raka är snyggare. Men visst är ni osäker så kan ni ju ta en kompensation, fondera den och göra om om ni inte kan leva med det raka.
Är lite förvånad över att folk tycker att det raka är snyggare. Men visst är ni osäker så kan ni ju ta en kompensation, fondera den och göra om om ni inte kan leva med det raka.
Medlem
· Sverige
· 5 652 inlägg
Jag är snarare förvånad att så många hoppat på flugan att halvförband är vad man ska ha. Passar fint på tegelväggar men i övrigt ser det ofta väldigt krystat ut efter min uppfattning,
Men vi har olika smak och det är väl tur det så det kan bli litet omväxling.
Men vi har olika smak och det är väl tur det så det kan bli litet omväxling.
Jag hade en kollega som när han hjälpte mig på jobbet, om han ville sitta ned vid min skärm och visa på en lösning så började han alltid med att justera tangenbord, mus och bildinställningar.
"så här kan man ju inte jobba sa han innan han satte igång"
Jag brydde mig inte, det var ju inga stora saker så jag lät han ändra till sitt sätt. Men varje gång tänkte jag att det var så skönt att jag inte var så petig utan mer anspråkslös och öppen för förändringar.
Därav menar jag att man kan i detta fall vara öppen för att acceptera det "nya" och inte vara petig.
MEN... jag tycker ändå att man ska begära en kompensation för det är ju också en bitter eftersmak att man inte blev hörd, att de inte gjorde som man sagt....
"så här kan man ju inte jobba sa han innan han satte igång"
Jag brydde mig inte, det var ju inga stora saker så jag lät han ändra till sitt sätt. Men varje gång tänkte jag att det var så skönt att jag inte var så petig utan mer anspråkslös och öppen för förändringar.
Därav menar jag att man kan i detta fall vara öppen för att acceptera det "nya" och inte vara petig.
MEN... jag tycker ändå att man ska begära en kompensation för det är ju också en bitter eftersmak att man inte blev hörd, att de inte gjorde som man sagt....
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Beställde osb, fick spån
Hustillverkare -
Beställde hus med vippfönster men fick sidohängda
Artikelkommentarer -
Köpt hus - men fick ej det vi beställde hur agera?
Köpa & Sälja hus -
Beställde fyllnadsmassor men fick miljöfarligt batteriavfall
Artikelkommentarer -
Fick annat kakel än det vi beställde :(
Badrum