Jag tycker ni ska ha 100 procent kompensation, de har ju gjort fel

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tydligt! Men 100% av vad? Vad plattorna på väggen kostade för oss att beställa som tillval?

Av vad det kostar för dem att återställa? ☺️‍♂️

Dom har gjort det snyggt.
Fy tusan vad fult det skulle varit med halvförband. Så ”proffsen” borde få 100% kompensation för att dom tag saken i egna händer. En gräddtårta kanske ? Men grädde är bara 40% fett.

T
Haha...eller hur va! Är du en
sosse
eller?

• Gilla
JLyck
  • Laddar…
Nu borde t.o.m. du inse att du svarat lite luddigt...

Tekniker Tekniker skrev:
Tydligt! Men 100% av vad? Vad plattorna på väggen kostade för oss att beställa som tillval?

Av vad det kostar för dem att återställa? ☺️‍♂️
100 procent av kostnaden att göra om, inksluive tätskikt osv.

Håller med om att det är snyggare utan förband men det är ointressant. De ska göra som de blir tillsagda. Och tycker de inte det blir bra ska de ta en dialog med kunden först

• Gilla
Moxmox och 3 till
  • Laddar…
JanneJanne123
GoC GoC skrev:
Dom har gjort det snyggt.
Fy tusan vad fult det skulle varit med halvförband. Så ”proffsen” borde få 100% kompensation för att dom tag saken i egna händer. En gräddtårta kanske ? Men grädde är bara 40% fett.
Fast riktigt så funkar det ju inte när man har beställt något. ”Proffsen” får personligen tycka vad de vill, men har jag betalt för att måla min fasad med vattenfärg så utför man enligt önskemål eller kommunicerar med kunden om varför det är en dålig idé.

• Gilla
Moxmox och 4 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Fast riktigt så funkar det ju inte när man har beställt något. ”Proffsen” får personligen tycka vad de vill, men har jag betalt för att måla min fasad med vattenfärg så utför man enligt önskemål eller kommunicerar med kunden om varför det är en dålig idé.
Edit: Läste och tolkade helt fel. Nvm.

• Gilla
JLyck
  • Laddar…
Som minimum tycker jag ni ska ha det totala tillvalsbeloppet återbetalt.

• Gilla
Tekniker
  • Laddar…
Får en känsla att du är ganska nöjd men fiskar efter pengar.

• Gilla
Freddy_kruger och 2 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Även om han är nöjd ska han ha pengar, så klåparna lär sig kommunicera

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Jag tycker det är överlägset snyggast med rak sättning i detta fall, skulle se märkligt ut i halvförband som kreti och pleti tycks välja pga rådande modefluga.

Men om man tvunget vill ha halvförband och beställt detta så överensstämmer det ju uppenbarligen inte med vad som är beställt. Kanske man då kan få ner priset en del om man klagar över detta, möjligen en smart strategi om man vill få ner renoveringskostnaden en smula eller börjar få slut på stålar.

När vi gjorde stambyte i en lägenhet hade de gjort fel med klinker i badrummet, fel klinker i de olika badrummen (som var lika stora). Vi hade köpt klinker själva för runt 40.000 kr plus arbetet då för mosaik och stora plattor de tog extra för.
I slutändan blev det bättre egentligen då ena badrummet hade fönster och det ljusare golvet blev snyggare där...

Efter många mail och samtal med chefer och VD fick vi om jag minns rätt 8000 kr i kompensation...

Jag tror du kan få något mer kanske men förvänta dig inte några 160.000 kr tillbaka utan snarare runt 10-15.000 är min gissning...

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Jag har skrivit helt neutralt för att höra vad ni tycker, vad jag tycker, spelar mindre roll. Första intrycket är att det ser ut som schack eller nått man spelar luffarschack på. Men är öppen för att det låta växa.

Det viktigaste är att vara nöjd med den lgh man får för summan man betalar totalt (lite över 5M). Det är mitt primära fokus, inte fiska pengar. Har som sagt halvförband idag och tycker det är riktigt snyggt.

Bild från nuvarande lgh:

• Gråa badrumskakel med halvförband, hörnvy med hygienprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Moxmox
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Jag tycker det är överlägset snyggast med rak sättning i detta fall, skulle se märkligt ut i halvförband som kreti och pleti tycks välja pga rådande modefluga.

Men om man tvunget vill ha halvförband och beställt detta så överensstämmer det ju uppenbarligen inte med vad som är beställt. Kanske man då kan få ner priset en del om man klagar över detta, möjligen en smart strategi om man vill få ner renoveringskostnaden en smula eller börjar få slut på stålar.
Nu var det ju så att dom kontaktade mig gällande detta. Och gav mig dessa två alternativ; Gör om eller få kompensation.

Jag skapade denna tråd för att få vägledning hur jag ska tänka. Jag var helt inne på att be dom göra om hela rubbet (spelar inte luffarschack på väggarna ☺️). Men kanske ska ge rak sättning en chans. Har dessutom inte sett det live än, bara de bilder jag fick skickade till mig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.