4 868 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Beställa kapell?
Kapellet på min släpkärra har gjort sitt. Är det någon som vet någon bra firma som tar beställningar på kapell via mail eller hemsida? Bor lite off side, så jag är inte så sugen på att åka ikring och försöka hitta någon som vill ta på sig jobbet. Den enda kapellfirma vi har här lokalt var ganska tydliga med att det inte var lönt att komma med något mindre än en lastbil...
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 inlägg
Kolla på http://gumbodakapell.se/produkt/kapell-skap/
Jag beställde en presenning kapellduk att täcka min öppna släp med därifrån. Ser fortfarande bra ut efter ca fem år.
Jag beställde en presenning kapellduk att täcka min öppna släp med därifrån. Ser fortfarande bra ut efter ca fem år.
Mitt släpvagnskapell är från 87 och har vissa sprickor och revor, och några av kapellstolparna från ställningen var försvunna. Jag kör på renovering istället för utbyte. Stolparna har jag bytt ut mot vanliga stålrör som jag köpte på Björn Stålmagasin i Borlänge för några hundralappar, dessa ska jag galva med zinkspray. I sommar planerar jag att tvätta kapellet med någon form av kapell- eller presenningsrengöring och sedan ska jag försöka laga sprickorna med liquisole. Då borde kapellet lätt hålla tätt något decennium till.
Jag har provat med vanlig presenningstejp men den funkade inte, det bara lossnade.
Jag har provat med vanlig presenningstejp men den funkade inte, det bara lossnade.
Tack för tipsen så långt. Betalar gärna frakt och får hem grejerna istället för att fara ikring.
Ställningen jag har är i bra skick, men duken har för många hål och revor för att jag ska idas laga den mer nu. Sidorna är ok, men taket är slut. Så nu får det bli nytt.
Ställningen jag har är i bra skick, men duken har för många hål och revor för att jag ska idas laga den mer nu. Sidorna är ok, men taket är slut. Så nu får det bli nytt.
Att betala frakt är ofta en bra affär. Att köra bil kostar ca 25-35kr/mil. Att åka till en affär en mil bort tur och retur är ofta dyrare än frakten om man beställer något på nätet.
Bäst är leverans direkt hem i brevlådan, men tyvärr har posten inte löst hur de ska göra med spårbarhet och brevlådeleverans.
Bäst är leverans direkt hem i brevlådan, men tyvärr har posten inte löst hur de ska göra med spårbarhet och brevlådeleverans.
Klicka här för att svara