21 360 läst ·
126 svar
21k läst
126 svar
Beställa bänkskiva mot förskottsbetalning och med estnisk lagstiftning?
Det är kvartskomposit, totalt landade det på ca 27kkr inklusive allt. Men det är bara runt 2 m2 och kostnaden för stenskivan 13,5 kkr men sedan tillkommer arbete (uppmätning, transport, montage mm) och efter ROT blir det lika mycket
När det gäller uppmätningen blev jag oerhört imponerad. Han kom med en lustig utrustning som ställdes på ett stativ, sedan användes typ en penna som satt fast i en tråd och så togs det en massa mätpunkter. Jag tänkte jisses, aldrig sett nått liknande. Men resultatet perfekt passform och håltagningar, alla fasningar. Dom underlimmade även hon på plats och monterade hällen, silikonfogade med rätt färgton
Aha, jag fattar, vi hade två jätteduktiga parkettläggare från Småland uppe en vecka. Dom la in nytt i köket och i dom två rum som inte hade det. Sedan slipade o vaxade dom samtliga golv, även dom befintliga som låg i vardagsrummet o hallen. Man ser idag ingen skillnad mellan dom som är nya och dom gamla som är från 50-talet, vi blev jättenöjda. Jag kan PM:a dig detaljer o kontakter om du vill?D Derbyboy skrev:
Här en mer komplett bild som visar golvet, jag tycker dom lagt det så fint med frisen också
Kolla Nerostein. Jag har köpt 3 bänkskivor därifrån utan problem. De har mätt upp, levererat och monterat samma produkter men till mycket bättre pris. Offert innan men betalning efter leverans!
Lär ju vara enklare att kommunicera på svenska än på estniska, iaf för de flesta svenska konsumenterna.Viktor.J skrev:
Använde också Stoneks rekommenderas starkt sjukt proffsiga och kom och mätte och monterade.