Hittar ingen som säljer Ardex K75 som en privatperson kan få hemkört på gården? Eller finns det någon? Jag skulle behöva ca 20 mm tjockt på 40-45 kvadrat.

Beijer är grymt dyra, och det är svårt att flörta så man får bättre pris där också!

vad ska du ha spacklet till? Är det bjälklagsförstyvning?

nino skrev:
vad ska du ha spacklet till? Är det bjälklagsförstyvning?
Jag ska ha spacklet till en renovering på övervåningen. Jag tänkte prova en egen metod där jag lägger golvspånskiva, 20 mm golvvärmeslang och sedan fyller ut utrymmet mellan slingorna med mera golvspån. Över detta 15-20 mm flytspackel och vinylklickgolv. På andra sidan av huset (ca 2 år sedan) spacklade vi 45kvadrat ca 35-40 mm med Ardex 75 över spånskiva och golvvärmeslang. Helt suveränt resultat. Kanonbra värmeöverföring men jäklar vad dyrt det blev!

Fördelen med Ardex är ju att "öppentiden" för spacklet är 30 min. Övriga märken brukar ju bara ha 15 min! Som hemmapulare vill man ju ha lite tid på sig..

Redigerat:
Roundup skrev:
[länk]
Men hu vad dyrt.
Ja Beijer är riktigt dyra! Måste finnas bättre pris att få för en privatperson? Kakelplattan säljer kiilto för 160 kr/säcken men sedan jag använde kiilto´s produkter när jag tätskiktade badrummet så avstår jag..

Ardex har ju sina återförsäljare på sin hemsida, kanske kan löna sig om du hittar nån som ligger några tior lägre än Beijer.

Är du med i Villaägarna har du 10% på Beijer. Sen har inte jag ngn koll på rimliga priser på k75 men 10% är i alla fall några tior ...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.